vineri , 16 aprilie 2021 12:06 pm
Iasi booked.net
-1°C

Proiecte care ar trebui implementate și în școlile din România

Scoala online este  de la sine inteles ca a venit ca o povara pentru unii profesori care nu au o experienta digitalizarii intrucat nu au avut de-a face cu acest sistem de invatamant in timpul profesiei. Experienta impartasita cu celelalte scoli din tarile europene a scos in evidenta mai multe probleme ale unitatilor de invatamant din Romania, pentru care ar trebui sa se puna la punct mai multe aspecte.

Invitata in emisiunea In Culise de la Tele M, inspectorul general scolar Genoveva Farcas a dezvaluit aspecte deprinse cu ajutorul schimbului de experienta cu scolile din celelate tari europene și mărturiseste ca ar fi multe aspecte de pus la punct in sistemul de invatamant romnaesc.

”O prima masura as lua-o in  zona invatamantului profesional si a invatamanului profesional de tip dual. Am vazut in Islanda scoli particulare care promovau acest tip de invatamant, tocmai pentru ca aveau nevoie de meseriasi buni.

O a doua masura ar fi cea de generalizare a programului scoala dupa scoala. Suntem printre putinele tari europene care nu dispun la acest moment de un program continuu pana la orele 16. Este foarte important mai ales pentru grupurile vulnerabile. Ne dam sema ca elevul care  merge la scoala 4-5 ore si apoi acasa frara sa mai fie sprijinit in continuarea temelor, nu neaparat o implicare directa, in a face parintele tema, nicidecum.”

O alta dorinta a inspectorului sef este modernizarea, la fel ca in tarile dezvoltate, a infrastructurii pentru derularea sportului in scoli.

Recomandări

În ce țară din UE sunt cei mai mulți români

Numărul românilor din Spania la finalul anului 2020 a fost de 1.079.726 de persoane, cei …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *