Legea pensiilor va fi modificată din nou, conform unui proiect de ordonanţă care schimbă modalitatea în care, în anumite situaţii, se poate dovedi vechimea în muncă.
Concret, proiectul propune ca, în cazul în care cartea de muncă a fost deteriorată sau pierdută sau angajatorul a fost lichidat/radiat ori nu mai există arhiva acestuia, persoanele care vor să se pensioneze şi nu pot dovedi vechimea în muncă, să ceară informaţii caselor de pensii.
„În perioada 2006 – 2008, Casele de Pensii au scanat cărţile de muncă. Nu toate, se estimează un procent de 80%. Verific, la sânge, procentul. Am cerut, desigur, explicaţii detaliate privind renunţarea, de către cei care au avut sarcina să facă scanarea, la obiectivul integrării tuturor informaţiilor din Cărţile de muncă în sistem”, a declarat ministrul, adăugând că nu i se pare normal că oamenii care vor să se pensioneze sunt nevoiţi în continuare să aducă adeverinţele care să le ateste vechimea, atât timp cât aceste informaţii ar fi trebuit să fie centralizate şi deţinute de o singură instituţie.
