luni , 9 decembrie 2019 11:24 pm
Iasi booked.net
-1°C

Crește numărul de cereri soluționate amiabil între bănci și clienți

De la inceputul anului, 1.053 de persoane fizice au trimis catre CSALB (Centrului pentru Soluționarea Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar) cereri de solutionare a nemultumirilor cu bancile sau IFN-urile, cu 93% mai multe cereri decat in perioada similara a anului trecut.

Dintre aceste cereri, o parte sunt in analiza, o parte au fost respinse de institutiile financiar-bancare, iar o parte s-au transformat in dosare – in care partile si-au rezolvat problemele si s-au impacat, fara a ajunge in instanta. Astfel, in primele sase luni din 2019, 287 de consumatori s-au impacat cu bancile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu peste 52% mai multi decat in S1 2018.

“Rezultatele CSALB pe primul semestru ne arata mai multe tendinte: in primul rand apetitul spre conciliere mult mai mare al bancilor, in comparatie cu IFN-urile. De exemplu, din 348 de dosare de conciliere constituite dupa acceptarea cererilor de catre comercianti, doar 5 dosare s-au format in relatie cu un IFN. Apoi, putem observa cresterea numarului de cereri solutionate amiabil de parti, după sesizarea CSALB, fara sa mai treaca prin procedura concilierii.

Daca in tot anul trecut erau 97 de astfel de cazuri, in 2019 sunt peste 100 de intelegeri amiabile numai in primele sase luni. Si nu in ultimul rand, observam ca unele banci inteleg foarte bine menirea CSALB si au rate de respingere a cererilor scazute, de aproximativ 20 de procente din numarul total de cereri care li se adreseaza. Pe de alta parte, mai exista banci care resping mai mult de 50% dintre cererile primite de la consumatori. Cum anul acesta ne dorim o scadere a cererilor respinse sub 30 de procente din total, pentru intregul sistem bancar, ne-am bucura ca toate bancile si IFN-urile active in Romania sa inteleaga beneficiile procedurii concilierii”, a spus Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de Coordonare al CSALB.

Recomandări

Angajata unei bănci, sub control judiciar după ce ar fi furat bani din conturile clienţilor

Angajata unei bănci din municipiul Bârlad a fost plasată sub control judiciar pentru 60 de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *