luni , 23 noiembrie 2020 5:42 pm
Iasi booked.net
-1°C

Banca Europeană finanțează aeroportul din Iași!

Un miliard este estimarea în lei a costului construirii infrastructurii de dincolo de pistă. Banii vor veni de la Banca Europeană de Investiţii, care va oferi împrumutul pentru partea de cofinanţare, şi din fondurile europene nerambursabile.

O extindere de pistă în ambele capete, cu câte 300 de metri, căi de rulare de degajare rapidă, un terminal de pasageri de 45.000 mp pe două niveluri, o zonă de handling, sistem cargo de 5.000 mp şi platformă pentru tiruri, spaţii tehnice – acestea sunt obiectivele care vor fi construite într-un viitor aeroport dincolo de pista existentă. Toate apar în Masterplanul de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, care a studiat scenariul extinderii actualelor terminale şi cel al construirii unei noi aerogări. Valoarea totală estimată este de aproximativ 180 de milioane de euro, respectiv un miliard de lei cu TVA inclus, a declarat Cătălin Bulgariu, directorul general al Aeroportului Iaşi.

^

El a prezentat ieri planşele finale ale Masterplanului, care urmează să primească girul Consiliului de Administraţie al regiei, înainte să ajungă în dezbaterea consilierilor judeţeni. Masterplanul este studiul de prefezabilitate „care, odată aprobat de proprietar (CJ, n.r.), să luăm certificatul de urbanism şi să începem edificarea fiecărui obiectiv din acest plan şi realizarea proiectelor de finanţare pentru fiecare dintre ele – adică vom trece la etapa de fezabilitate, astfel încât să depunem proiectele şi să începem finanţarea acestui proiect de investiţii“, a explicat Bulgariu.

Pe actualul amplasament, un terminal extins va avea tot 45.000 mp. Concentrarea investiţiilor aici este mai ieftină, „ajunge la 758 de milioane de lei cu tot cu TVA“, a spus directorul aerogării. Riscul de implementare a investiţiilor favorizează de asemenea actuala infrastructură.

În schimb, pentru zona de est există deja un Plan Urbanistic Zonal, pe când pe amplasamentul de acum nu există.

Procesarea pasagerilor, trafic aerian, mişcările aeronavelor etc. pun din nou în avantaj partea de est. Tot estul este preferat şi în ceea ce priveşte efectul asupra mediului.

Reprezentanţii Băncii Europene de Investiţii vor stabili nivelul de îndatorare după o analiză cost/beneficiu şi pe baza tarifelor pe care le aplică aeroportul. În funcţie de nivelul de cofinanţare posibil prin acest împrumut, se va fixa şi suma pentru care regia va putea să aplice pe programele pe fonduri europene, a spus directorul general al regiei. Dacă acest lucru se va întâmpla la primăvară, anul viitor va putea să demareze licitaţia pentru proiectare şi execuţie. Finalizarea trebuie să aibă loc cel mai târziu pe 31 decembrie 2023. Sursă:ziaruldeiasi.ro

 

 

 

reclama adnow

Recomandări

Carnea de porc nevândută se acumulează în Europa, din cauza pandemiei și pestei porcine

Europa se confruntă cu un excedent de carne de porc, în condiţiile în care pandemia …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *