COVID-19 va accelera inovația tehnologică în industria sporturilor de iarnă

0
264

Un nou studiu independent Delphi, realizat împreună cu 53 de experți în sporturi de iarnă, intitulat  „Impactul tehnologiei asupra viitorului sporturilor de iarnă, în vremurile COVID”, comandat de Mastercard, arată că, până în 2025, noul coronavirus va accelera revoluția tehnologică în industria sporturilor de iarnă.

Studiul european, comandat de Mastercard, partenerul Hahnenkamm Races, și condus de Prof. Dr. Sascha L. Schmidt de la WHU Center for Sports and Management, arată că peste jumătate dintre experți (56%) consideră că schimbările cauzate de pandemie vor altera industria pe termen lung, în ciuda provocărilor inițiale pe termen scurt.

Raportul, care conține informații și previziuni ale experților în sporturi de iarnă din 15 țări din Europa, este cel de-al doilea studiu dedicat viitoarelor tendințe, realizat de Mastercard în acest domeniu. Acesta evidențiază provocările generate de COVID-19, precum și oportunitatea unei schimbări pe termen lung, apărută în urma pandemiei, de a îmbunătăți experiența sporturilor de iarnă în viitor.

Industria sporturilor de iarnă a avut parte de o schimbare majoră în ceea ce privește modul de operare, care a forțat multe stațiuni să reevalueze modul de funcționare a pârtiilor. 73% dintre experți, comparativ cu 62% în anul anterior, prevăd o creștere semnificativă a tehnologiei contactless, care, până în 2025, va crea experiențe fără contact, simple și  fără probleme, inclusiv în cazul plăților, comenzilor de mâncare, închirierii echipamentelor de schi și al cazărilor la hotel. În timp ce industria începe să se relanseze, 49% dintre experți estimează că, în general, schi-ul comercial și prezența pe pârtie nu vor reveni la nivelurile anterioare pandemiei până în 2023, perspectivă similară și pentru evenimentele sportive de iarnă cu spectatori.

Principalul factor care a influențat pozitiv această perspectivă a fost adopția rapidă a tehnologiei pe pârtii. Datele recente au evidențiat faptul că, la nivel global, digitalizarea a fost accelerată exponențial, înregistrând un avans de 5 ani din punct de vedere al adopției tehnologiei, într-o perioadă de doar 8 săptămâni. Această evoluție se reflectă în industria sporturilor de iarnă, întrucât experții estimează că noul coronavirus va accelera creșterea gradului de digitalizare.

Jeanette Liendo, Senior Vice President Marketing and Communications la Mastercard, a declarat: „Acesta este cel de-al doilea studiu dedicat industriei europene a sporturilor de zăpadă și, în timp ce 2020 a fost un an fără precedent din cauza COVID-19, inovația tehnologică a fost considerabil accelerată. Privind în viitor, către sezonul următor, industria va continua să se relanseze, adoptând noi tehnologii”.

Nu numai tehnologia de pe pârtii va fi modernizată. Producătorii de echipamente au avut, de asemenea, o perioadă extinsă de reflecție, ca urmare a COVID-19, iar mulți dintre aceștia au folosit acest timp pentru a cerceta și dezvolta noi echipamente. Se preconizează că introducerea unor materiale avansate în industria sporturilor de iarnă va reprezenta, până în 2025, una dintre cele mai mari schimbări în ceea ce privește echipamentul de pe pârtii – de la protecție inteligentă cu tracker GPS și măsurarea datelor biometrice ale schiorilor, până la noi materiale de izolare pentru echipamente de schi mai călduroase, dar mai ușoare. Cu toate acestea, experiența fanilor va înregistra cel mai important avans, prin transmiterea digitală a evenimentelor, similare cu competițiile Hahnenkamm, 73% dintre experți estimând o schimbare majoră până în 2025, când fanii vor putea vedea performanțele sportivilor în timpul curselor.

Graham Bell, câștigătorul a cinci competiții de schiuri în cadrul Olimpiadei de Iarnă și concurent Hahnenkamm, a spus că „Schiul a fost dintotdeauna un sport pur care îți permite să te deconectezi de lume, astfel că tehnologia nu a avut întotdeauna cel mai mare impact. Este emoționant să vedem ce au făcut alte sporturi în timpul pandemiei pentru a-și tine fanii aproape. Ideea unui campionat mondial de schi virtual sau a fanilor care luptă împotriva idolilor lor este uimitoare și va da sportului un impuls masiv. Sper că previziunile industriei se vor împlini și vor permite sporturilor de iarnă să se relanseze și să se deschidă către mai mulți oameni din întreaga lume.”

Mastercard este sponsor al curselor Hahnenkamm din 2016, conform unui comunicat de presă trimis redacției. În acest an, cursele au avut loc în perioada 22 ianuarie – 24 ianuarie 2021. Evenimentul a fost vizionat mai ales digital, prin intermediul canalelor TV dedicate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.