marți , 24 noiembrie 2020 2:43 am
Iasi booked.net
-1°C

120 de copii din județul Iași încheie, săptămâna aceasta, Școala de sub Copac (Foto)

120 de copii încheie, săptămâna aceasta, Școala de sub Copac, un proiect inedit realizat de Fundația Bethany pentru copiii din satele din județul Iași.

Fundația Bethany încheie, săptămâna aceasta, cursurile primei ediții a proiectului Școala de sub Copac, un proiect inedit pe care organizația l-a gândit ca răspuns la situația gravă a copiilor defavorizați din mediul rural care, timp de trei luni, au fost privați de educație și de interacțiunea cu cadrele didactice, neavând mijloace să participe la școala online. Impactul pandemiei asupra mediului rural din România este dramatic, conform unui studiu al organizației World Vision. „Viaţa pentru copiii din mediul rural s-a înrăutăţit considerabil. Şcoala online nu a fost posibilă pentru toți copiii din România: peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online, iar 1 din 3 părinţi spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgență, deşi aceștia ar fi avut nevoie de sprijin socio-emoțional sporit.”

Școlii de sub Copac s-au alăturat imediat BCR România și Croazieră de Vis, două companii care au înțeles gravitatea situației și au susținut financiar derularea activităților. Investiția totală a celor două companii a fost de aproximativ 10.000 de euro.

Școala de sub Copac s-a desfășurat pe parcursul a două luni, din iulie până la începutul lui septembrie și s-a adresat copiilor din satele Liteni (comuna Belcești), Broșteni și Vâlcele (comuna Vlădeni), copiii din fiecare din cele trei sate participând la activități câte două zile pe săptămână. Prin acest proiect, echipa Bethany și-a propus să ajute copiii să recupereze într-o manieră cât mai prietenoasă cunoștințele pierdute la cele mai importante materii, limba română și matematică. Lecțiile au fost susținute, în mod voluntar, de învățători dedicați de la cele trei școli menționate, care au înțeles că acești copii nu au avut parte de șanse egale la educație cu copiii care au avut toate resursele tehnice pentru a participa la ore.

Al doilea obiectiv al Fundației Bethany, nu mai puțin important, a fost să ducă în rândul copiilor discuții informale pe teme importante pentru copii: terapeutul fundației a discutat cu copiii despre cum emoțiile lor, cum s-au simțit în perioada în care nu au mers la școală, doctorul Lucian Popovici a vorbit cu ei despre igienă și sănătate, mai ales în contextul pandemiei, iar juristul Oana Șofrac a discutat cu copiii despre justiție, corectitudine și moralitate.

Tema bullying-ului a fost abordată într-o manieră creativă, cu ajutorul actorilor de la Teatru Fix, care au propus copiilor o piesă de teatru forum. De asemenea, copiii au participat la ateliere creative, fiind provocați să dea întrebuințări noi unor lucruri banale precum pietre, nasturi și trunchiuri de copaci.

„Doamna, putem să nu mai mergem la școală, și să venim la Școala de sub copac în continuare?” Copiii au primit cu mult entuziasm proiectul Fundației Bethany, arătându-se extrem de fericiți că se pot revedea, că pot învăța lucruri noi și se pot și distra făcând aceste lucruri, toată atmosfera proiectului fiind una prietenoasă și relaxată.

„Încă de la începutul stării de urgență, ne-am gândit la copiii noștri din mediul rural și cum vor fi ei și familiile lor afectați, în condițiile în care trăiau, oricum, la limita subzistenței. Împreună cu companii partenere, am venit, în această perioadă, în sprijinul familiilor cu produse alimentare de bază, dar rămânea nerezolvată problema materiei pierdute pentru copiii care n-au avut tablete și acces la internet, dar și nevoia de interacțiune. Așa că am găsit această formulă care s-a dovedit aproape magică pentru copii. Cel puțin așa reiese din feedback-urile lor acum, la final de Școală sub copac”, a declarat Diana Păiuș, managerul Fundației Bethany.

 

Recomandări

Două noi programe vor funcționa din toamnă pentru 270 de copii cu risc de abandon școlar din județul Iași

270 de copii cu risc de abandon școlar, cu cerințe educaționale speciale sau provenind din …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *