luni , 19 aprilie 2021 2:42 pm
Iasi booked.net
-1°C

Unde vor fi făcuți cei 660 de km de autostrăzi și cei 310 km de drumuri promiși

În momentul de față este evident că România va avea o guvernare de dreapta, astfel că planurile făcute până acum au șansa să fie continuate în următorii patru ani. O mare parte din lucrări au fost începute, altele sunt în curs de inițiere. Aproape 1.000 de kilometri sunt în plan.

Coform programului liberal de guvernare, vor fi realizați 970 Km de autostrăzi și drumuri expres în perioada 2021-2024 și vor fi demarate proiecte noi de investiții în Moldova, Dobrogea și Regiunea de Sud. Pe zona rutieră, USR PLUS nu vine cu kilometri ci cu surse de finanțare pe 10 ani și cu propuneri de organizare a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Important este că programele celor două formațiuni sunt complementare.

Obiectivele în domeniul rutier pentru următorii patru an

660 Km de autostradă:

  • 320 Km din Autostrada A7, Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani–6,09 mld.Lei;
  • 160 Km din Autostrada Transilvania – 4,17 mld. Lei;
  • 43 Km din Autostrada Pitești-Sibiu (secțiunile 1 Sibiu-Boița și 5 Curtea de Argeș-Pitești)–2,32 mld. Lei;
  • 100 Km din Autostrada de Centură a Bucureștiului (Sud și Nord) – 4,93 mld. Lei;
  • 24 Km din Autostrada Sebeș-Turda Lotul 2 – 549.33 mil. Lei;
  • 14 km din Autostrada Lugoj-Deva Lotul 2 – 1,36 mld. Lei.

310 Km Drum expres:

  • 121 Km din Drumul Expres Craiova-Pitești – 3,15 mld. Lei;
  • 13 Km – Drumul Expres Brăila-Galați – 530.312 mil. Lei;
  • 98 km – Drum Expres Buzău-Brăila – 1,80 mld. Lei;
  • 76 Km – Drum Expres Focșani-Brăila – 1,40 mld. Lei.

De asemenea este prevăzută finalizarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură (1,99 mld. Lei).
La acestea se adaugă proiecte noi de investiții în Moldova, Dobrogea și Regiunea de Sud, precum și demararea lucrărilor la Autostrada Nordului – 335 km, Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov – 113,6 km,  Secțiunile 2, 3 și 4 din Autostrada SibiuPitești – 79 km.

USR PLUS consideră că necesarul de  finanțare nu poate fi acoperit din alocări făcute ca până acum, așa că propune:

  • Contractarea de fonduri din Planul de Redresare (“Recovery Fund”)
  • Creșterea alocării pentru autostrăzi din fondurile structurale 2021-2027 prin renegocieri bazate pe nevoile României. Circuitul financiar actual va fi schimbat pentru a nu mai bloca alocări în proiecte cu risc de eșec, ci pentru a finanțat fluid proiectele mature.
  • Contractarea de împrumuturi de la instituțiile financiare internaționale (BEI, BERD, Banca Mondială) și din partneriatul cu U.S. EXIMBANK
  • Creșterea semnificativă a fondurilor din bugetul de stat – de la 0,15 mld euro în prezent la 1 mld euro la finalul perioadei de guvernare

Totodată, USR PLUS vrea să operaționalizeze CNAIR cu asistența tehnică a experților Băncii Europene de Investiții și a experților celei mai de succes companii similare din Europa, cum ar fi ASFiNAG din Austria.

Obiectivul lor prioritar este interconectarea Moldovei care ar genera dezvoltarea economică a țării și ar avantaja și restul țării, mai ales dat fiind faptul că fluxurile comerciale din estul țării se vor îndrepta cu precădere către vest și sud, potrivit newsweek.ro.

Recomandări

Marș pentru autostrăzile Moldovei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *