Un pas mare pentru proiectul Trenului Metropolitan

Date:

Joi, 25 aprilie, a fost prezentat conceptul, traseul și primele repere tehnice și financiare ale Trenului Metropolitan Iași, la Primăria Municipiului Iași, alături de reprezentanții Asociației Metropolitane de Transport Public Iași (AMPTI), ai Consiliului Județean, ai localităților și comunelor partenere (orașul Podu Iloaiei și comunele Aroneanu, Dumești, Lețcani, Miroslava, Ciurea, Tomești, Holboca, Ungheni și Aroneanu), ai consultanților de la IM Design și ai mediului de afaceri local.

Pe scurt, traseul Trenului Metropolitan va avea în total 60,55 kilometri, prin Municipiul Iași și comunele partenere, iar proiectul are o valoare estimată la 322 de milioane de euro.

Într-o primă etapă trenul metropolitan va introdus de rețeaua existentă, pe traseele Podu Iloaiei – Iași – Ungheni și, respectiv, Iași – Ciurea. Construirea de linii noi presupune extinderea căii ferate pe ruta Holboca – Aeroportul Internațional Iași – Aroneanu și implementarea celui de-al treilea traseu metropolitan pe traseul Podu Iloaei – Iași – Holboca – Aeroportul Internațional Iași – Aroneanu.

Ținând cont de dezvoltarea demografică și economică a diferitelor zone acoperite, AMTPI a conceput, pe baza studiului oferit de consultanți, trei linii de transport: Linia 1: Podu Iloaiei – Ungheni (43,93 kilometri), Linia 2: Podu Iloaiei – Aroneanu (43,77 kilometri) și Linia 3: Nicolina – Picioru Lupului (10,80 kilometri).

Următoarele etape constau în achiziția de material rulant, estimarea fiind de 10 trenuri ușoare pentru cele trei rute, și de delegarea serviciului de transport metropolitan pe linie ferată.

Desigur, proiectul presupune modernizarea sau construirea a circa 30 de stații, amenajarea a circa 50 de treceri de cale ferată, dar și construirea a două pasaje auto și pietonale supraterane noi, anume Pasajul Dacia – Canta (în dreptul Depoului Dacia) și Pasajul șoseaua Iași – Tomești.

Conform protocolului încheiat cu partenerii noștri, noi vom elabora studiile de prefezabilitate și fezabilitate și alte documentații obligatorii (de mediu, tehnico-economice etc.). De asemenea, vom înainta studiile și documentațiile în vederea obținerii avizului comisiei tehnico-economice a CFR SA, vom colabora la identificarea soluțiilor de finanțare (locale, naționale și europene) și vom acorda tot sprijinul necesar CFR SA.

Îmbunătățirea mobilității în Zona Metropolitană Iași este o prioritate majoră a noastră în condițiile în care populația Municipiului Iași și a comunelor învecinate a depășit deja 500.000 de locuitori, la care se adaugă un număr considerabil de rezidenți din alte județe și chiar din străinătate. Ca urmare, modernizarea și extinderea transportului public devine o provocare majoră pentru care vom face toate demersurile necesare. Trenul metropolitan nu va substitui actuale modalități de transport, public sau individual, ci îl va completa, în scopul de a descongestiona traficul rutier.

Este un proiect major, dar sunt sigur că, împreună cu partenerii noștri din Zona Metropolitană, din Consiliul Județean și Guvern, vom reuși să îl realizăm!

Vă mulțumim pentru încredere!”, a transmis primarul Mihai Chirica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Share post:

Abonare newsletter

Popular

Mai multe articole
Recomandate

În comuna Miroslava vor fi amenajate 5 noi parcuri de joacă pentru copii

Primăria Miroslava a demarat un proiect de amenajare a...

Tulburările de mișcare! Dr. Vlad Pădurariu, medic primar Neurologie – Arcadia

Tulburările de mișcare reprezintă o categorie de afecțiuni neurologice...