Schimbările sociale, precum migrația internațională și intereuropeană și globalizarea, afectează sistemele de educație și constituie atât oportunități cât și noi provocări pentru școli și alte instituții de formare. Pentru a veni în întâmpinarea unor astfel de schimbări sociale, cadrele didactice trebuie să dovedească pe lângă competențe profesionale de transmitere a conținuturilor științifice și competențe sociale puternice pentru a înțelege comunitățile și pentru a promova diversitatea și înțelegerea în interiorul unei comunități.
Astfel, Școala Gimnazială „Bogdan Petriceicu Hașdeu” din Iași a organizat în cursul zilei de astăzi (14.04. -n.r.) o conferință de diseminare a proiectului Erasmus+ „Diversitate, modernitate și motivație pentru egalitate de șanse”, care a avut că scop final formarea personalului didactic. A fost o întâlnire de bilanț în care profesorii implicați în proiect și nu numai și-au povestit experințele pe care le-au dobândit în urmă proiectului.
La eveniment au participat în jur de 100 de cadre didactice din județul Iași.
Erasmus+ face parte din Key Action 1 pentru formarea personalului didactic și se numește „Diversitate, modernitate și motivație pentru egalitate de șanse„. Perioada de desfășurare a fost 1 iunie 2020 – 30 aprilie 2022, cu cinci luni prelungire din cauza pandemiei.
Proiectul implementat în cadrul Școalii Gimnaziale „Bogdan Petriceicu Hașdeu” din Iași a prevăzut trei fluxuri de mobilități pentru nouă cadre didactice. Acestea au avut o tematică diversificată și au fost furnizate de organizații din Grecia, Italia și Bulgaria.
Primul curs s-a numit „Increasing children’s motivation through Inquiry-based learning” și s-a desfășurat la Lisabona în perioada 23-29 august 2021. La curs au participat: Diana Loredana Hogaș, Anca Lungu și Manuela Elena Vlasie (cadre didactice din Școală Gimnazială „Bogdan Petriceicu Hașdeu” Iași), alături de profesori de diverse discipline din alte școli din România, Croația și Lituania.
Al doilea curs a avut loc la Barcelona între 6-13 martie 2022 și s-a numit „Making the most of new technologies„.
Al treilea curs a avut loc în Pireu, Grecia, între 28 martie-1 aprilie 2022, și s-a numit „Tacking with school’s diversity: migration and refugees„. La curs au participat: Precup Florentina, Grigoraș Adriana și Avram Irina Claudia.
Scopul activităților de mobilitate finanțate de Erasmus+ este de a oferi oportunități de învățare individuale și de a sprijini internaționalizarea și dezvoltarea instituțională a furnizorilor de EFP și a altor organizații din domeniul educației și formării profesionale.
Acțiunea sprijină punerea în aplicare a Recomandării Consiliului privind educația și formarea profesională și a Declarației de la Osnabrück, precum și a Agendei pentru competențe în Europa. Acțiunea contribuie, de asemenea, la crearea spațiului european al educației.