Mărturiile profesorilor din timpul judecăţii sunt foarte asemănătoare, cei mai mulţi declarând că nu sunt vinovaţi, că nu i-au notat pe elevi fără ca aceştia să fie prezenţi la ore şi că notele şi absenţele erau trecute iniţial într-un carnet sau pe foi, iar mai apoi în catalog, relatează gandul.ino.

Singurul lucru care diferă de la un profesor la altul este metoda de evaluare. Spre exemplu, profesoara de limbă engleză a spus că îşi asculta elevii, că le dădea teste şi referate sau proiecte de echipă.

„Indiferent de modalitatea în care nota elevii, acorda note doar celor care erau prezenţi la ore, cu precizarea că notele şi absenţele nu erau trecute cu operativitate în catalog deoarece nu reuşea (…) la fiecare oră de curs. (…) Acestea (…) evidenţiate într-un caiet personal pe care sunt obligaţi să îl ţină conform regulamentului. În primă fază nota absenţele în acest caiet şi datorită faptului că prindea catalogul mai rar, nu reuşea să se încadreze înainte de perioada de raportare a absenţelor la IŞJ. În aceste condiţii nu mai reuşea să treacă toate absenţele, acestea fiind evidenţiate în catalog doar parţial”, se arată în motivarea instanţei.

Profesoara a declarat în instanţă că nu mai poate dovedi că elevii au fost prezenţi la ore şi că au dat lucrări sau au predat proiecte, pentru că acestea ar fi fost distruse de şoareci.