Ioan Nani, directorul general al Antibiotice Iaşi, unul dintre cei mai longevivi directori dintr-o companie de stat, încurajează mediul local de business la investiţii, recunoaşterea internaţională nefiind altfel posibilă.
„Afacerile se fac între oameni. Devii credibil doar investind“, spune şeful Antibiotice, unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti peste hotare, prezent în peste 75 de pieţe externe, scrie zf.ro.
La nivel macro, Nani crede însă că susţinerea ocupaţiilor tradiţionale, dublată de o promovare internaţională a acestora, dar şi focusul pe industria alimentară pot reprezenta pe termen lung oportunităţi de creştere pentru capitalul autohton, în contextul în care industria grea cel mai probabil va rămâne în mâinile unor grupuri internaţionale.
În acest context, definirea unor priorităţi la nivel de ţară, mereu conectate cu ceea ce se întâmplă pe plan extern, este esenţială pentru România, mai spune cel care conduce unul dintre cei mai importanţi jucători din industria farma locală.
La fel, directorul general al Antibiotice Iaşi este de părere că cea mai mare parte a industriei grele din România va fi deţinută de grupuri internaţionale, antreprenorii locali care acum mai activează în astfel de domenii urmând a se reorienta.
„Industriile grele, prelucrătoare, ramuri ale industriei chimice şi, din păcăte, cele constructoare de maşini vor dispărea din preocuparea antreprenorilor români. Vom fi atraşi în zona de influenţă a marilor producători internaţionali cu resurse financiare, capacităţi mari de producţie şi potenţial.“
Nani crede că noile oportunităţi vor veni din zone care pun în valoare specificul naţional. Inteligenţa locală a stat de exemplu la baza dezvoltării industriei IT, alături de o politică de stat reuşită, poate unul dintre puţinele exemple în care autorităţile au înţeles în timp util oportunitatea dintr-un sector, mai scrie zf.ro.
„Ar trebui să fim atenţi la industriile alimentare şi bogăţiile naturale“, mai spune Nani.
Pe termen lung, Nani spune că dezvoltarea României va depinde de trei lucruri esenţiale, educaţia şi pregătirea forţei de muncă fiind una dintre ele. „Pilonii mai sunt ocupaţiile tradiţionale pentru care trebuie să descoperim mereu metode de promovare internaţională alături de definirea priorităţilor şi conectarea la economia externă.“