sâmbătă , 26 septembrie 2020 1:44 am
Iasi booked.net
-1°C

Influencerii promovează gătitul cu gaz

Amber Kelley are o modalitate „super-cool” de a face tacos cu pește. „O să începi cu flacăra aragazului tău”, a explicat câștigătoroarea unui concurs de într-un videoclip produs profesional, adăugând: „pentru că flăcările sunt orientate în sus și puteți încălzi și găti tortilla.”

Kelley nu este singurul influencer pe Instagram care a lăudat flăcările aragazului său. „Chef Jenna”, un influencer de vreo 20 și ceva de ani, cu păr curcubeu și 15.800 de urmăritori, a postat „Cine se pregătește pentru un mic dejun pentru cină? Chef Jenna vă aduce Huevos Rancheros gătite la aragaz în această seară! Știați că gazul natural oferă rezultate mai bune la gătit? Destul de tare, nu ?! ” Contul de Instagram @kokoshanne, o „mamă aventuroasă” cu 131.000 de urmăritori, a scris într-o postare despre mese ușoare din timpul săptămânii că gazul natural „ajută la gătirea mai repede a mâncării”.

^

Trendul de pe Instagram nu este întâmplător. Este rezultatul unei campanii atent orchestrate, realizate de către departamentul de marketing pentru reprezentanți ai Asociației Americane a Gazului și Asociației Americane a Gazelor Publice, două grupuri comerciale care își atrag finanțarea dintr-un amestec de furnizori privați și publici de utilități. Cel puțin din 2018, personalități social media au fost angajate pentru a publica mai mult de 100 de postări care subliniază avantajele instalațiilor casnice pe gaz. Documentele de la Centrul de Investigații Climatice arată că Asociația Americană a Gazelor Publice intenționează să cheltuiască încă 300.000 de dolari pentru campania „Geniul Gazelor Naturale” în 2020, orientate către generația millenials.

 

Ceea ce nu menționează postările lustruite este faptul că acele tacouri perfect gătite și mesele rapide de săptămână au un preț ascuns: plitele pe gaz expun zeci de milioane de oameni în Statele Unite la niveluri de poluare atât de ridicate, încât ar fi considerate ilegale în aer liber. Bazându-se pe atragerea vedetelor Instagram pentru a ajuta la eliminarea alternativelor susținute de ecologiști, industria gazelor dorește să vă dați seama că plitele pe gaz sunt elegante, inofensive și necesare în orice casă. Acest lucru contravine stilului de viață sănătos promovat de influencerii care participă la acest tip de campanii.

Americanii au sentimente puternice față de plitele lor, iar părerea predominantă este că electricitatea nu se ridică la nivelul gazului. Vi s-a spus că instalațiile pe gaz, se aprind mai repede, funcționează fără probleme cu vase de fontă și permit un control mai bun al temperaturii.

De fapt, industria lucrează continuu pentru a ne convinge de aceste presupuse beneficii ale plitelor gaz de mult timp – campaniile Instagram sunt doar cea mai recentă formă a unei campanii publicitare vechi de 90 de ani. În anii ’30, grupuri precum Asociația Americană a Gazelor aveau nevoie să depășească concurența sobelor cu lemne și a variantelor electrice. Un executiv întreprinzător la AGA (American Gas Association) a venit cu sloganul pentru a promova experiența superioară a produsului său, care a dăinuit aproape un secol: „Acum gătești cu gaz” („Now you’re cooking with gas”).

Industria a folosit multă vreme cultura pop pentru a-și răspândi mesajul. În anii 40, comediantul Bob Hope a încorporat sloganul în rutinele sale. În 1956, au fost actrițe care jucau gospodine care vând aparate pe gaz într-un infomercial de 13 minute. În 1988, sloganul a căpătat o conotație nefericită într-o melodie rap creată pentru Distribuitorii Naționali de Gaz (National Fuel Gas Distributors):

I cook with gas cause broiling’s so clean
The flame consumes the smoke and grease
You know what I mean.

Prezentările firmelor de PR Bellomy și Porter Novelli evidențiază gândirea din spatele campaniei în curs, în care au apelat la influeneri. Intenția nu a fost niciodată să coopteze nume foarte faimoase, deoarece aceste conturi de nivel mediu, cu câteva mii de urmăritori sunt mai ieftine și pot să ajungă la audiențele de nișă dorite. Așadar, cu bugetul de 300.000 de dolari de la American Public Gas Association, firma de PR Porter Novelli promite conținut „ușor de consumat” orientat către audiențe țintă din categoria millenials.

„Nu poți să nu simți jenă”, spune autorul raportului Rocky Mountain Institute, Brady Seals, când se uită la hashtag-ul #cookingwithgas și la bucătăriile superbe și instalațiile impozante pe gaz. În mare parte pentru că le lipsește un sistem de ventilație.

Pentru cei care doresc să evite toate dezavantajele gătitului pe gaz, electrocasnicele moderne oferă soluții la îndemână: o plită electrică, un cuptor electric încorporabil și centrale termice electrice.

 

 

 

 

reclama adnow

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *