vineri , 20 septembrie 2019 11:33 pm
Iasi booked.net
-1°C

Încă o autostradă construită doar pe hârtie

DN1 va fi, și în această iarnă, singurul drum pe care românii vor putea ajunge în stațiunile de la munte. Autostrada Ploiești – Brașov rămâne un vis frumos și îndepărtat, chiar dacă a fost declarată obiectiv stategic de interes național.

Autoritățile mai au nevoie de o lege prin care constructorul să poată fi desemnat rapid, dar documentul nu are toate avizele.

Declarată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării „obiectiv strategic de interes naţional”, autostrada Ploieşti – Braşov s-a împotmolit din nou în birocraţie.

Autorităţile trebuie să dea o lege prin care constructorul să poată fi desemnat prin licitaţie mai rapid. Ministerul Transportului susţine că are un proiect, dar documentul are nevoie de mai multe avize şi durează.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: „Aştept să iau avizele de la ANAP, de la Ministerul Finanţelor. Sunt mai multe entităţi care trebuie să le avizeze. Am avut o problemă cu domnul Tudorel Toader, fostul ministru al Justiţiei, care mi-a dat vreo 17 pagini de observaţii.

Constantin Isac, președinte UNTTR: „Acesta este un nou pretext de a amâna încă o dată. Şi nu reglementările în zona achiziţiilor să fie problema, ci mai degrabă o alta, pe care o putem intui: lipsa banilor.

Ministerul Transportului nu a putut să precizeze când va fi gata legea care va permite desemnarea constructorului autostrăzii. A susţinut în schimb că din momentul în care va fi aprobată, lucrurile vor prinde viteză.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: „Nu mai aşteptăm 2, 3 ani cum s-a întâmplat, de exemplu, la Centura Bucureştiului. La profil de autostradă, unde a trebuit să aşteptăm toate deciziile din instanţă şi putem semna după 30 de zile.

Problema este că studiile de fezabilitate pentru autostradă nu mai sunt actuale, deşi Guvernul a cheltuit pentru ele peste 30 de milioane de euro. În schimb, autorităţile se laudă cu o bucată de 6,3 kilometri de autostrada intre Râşnov şi Cristian care însă nu va reuşi să rezvolve problema traficului aglomerat spre munte de pe DN1.

Mihai Nica, coordonator proiect: „Noi ne-am propus să finalizăm undeva pe la sfârşitul anului viitor, înainte de iarna viitoare.

Nici cealaltă autostradă, care trece peste munţi, Sibiu – Piteşti nu are deocamdată un constructor şi rămâne doar pe hârtie.

Cu 800 de kilometri de autostradă, România se afla la coada Uniunii Europene după numărul de kilometri raportaţi la suprafaţa ţării.

Recomandări

Subiectul autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş va fi dezbătut în prima şedinţă a CSAT, spune ministrul Transporturilor

Cuc, ministrul Transporturilor, a declarat ieri, la Bicaz, că va propune în prima şedinţă a …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *