marți , 22 octombrie 2019 12:27 am
Iasi booked.net
-1°C

Firmele și instituțiile, obligate de UE să aibă un departament special pentru plângerile angajaților

Firmele și instituțiile publice cu cel puțin 50 de angajați vor fi obligate să aibă un departament special care va gestiona plângerile salariaților. Decizia a fost luată, luni, de Consiliului Uniunii Europene.

Decizia obligă firmele să organizeze astfel de departamente, unde angajații pot raporta neregulile interne. E o reglementare clară a avertizorilor de integritate, așa cum este denumirea oficială. Sunt acei angajați care trag de fapt, semnalul de alarmă asupra unor practici incorecte.

Companiile sunt obligate să le protejeze identitatea acelor salariați și să se asigure că nu vor suferi consecințe. Directiva a fost propusă de Comisia Europeană după scandaluri ca Dieselgate și Cambridge Analytica, pornite de la plângeri făcute de persoane din interiorul companiilor.

Este vorba o directivă relevantă pentru România care poate aduce modificări, dar poate schimba și jocul la întreprinderile de stat. Noul act legislativ se va aplica tuturor instituțiilor administrației de stat și regionale cu peste 10.000 de locuitori. De la minister până la orice primărie.

Recomandări

Marea Britanie şi Uniunea Europeană au ajuns, astăzi, la un acord cu privire la Brexit

Marea Britanie şi Uniunea Europeană au ajuns, astăzi, la un acord cu privire la Brexit, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *