Elevii francofoni ai Colegiului Naţional „Mihai Eminescu”, viitori deputaţi europeni

0
195

Trei elevi de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Iaşi vor vizita instituțiile europene de la Bruxelles în calitate de laureaţi ai Concursului internaţional „Europe, jeunesse, farncophonie”.

 

Elevii Spulber Alexandra, Fadil Sarah şi Cibotariu George, de la Colegiul Naţional « MihaiEminescu », clasa a XIIa, coordonaţi de profesori de limba fraceză, au participat, in ziua de 22 martie, la concursul organizat de Facultatea de Ştiinţe Politice din Bucureşti în parteneriat cu Agenţia Univesitară a Francofoniei, Institutul Francez şi Ministerul Educaţiei Naţionale din România.

Aflat la a patra ediţie, anul acesta concursul le-a propus elevilor francofoni urmatoarea provocare : ”Et si tu étais eurodéputé pendant  un an ? Imagine un projet que tu soutiendrais afin de faciliter l’orientation scolaire des jeunes”. (Ce-ai face dacă ai fi eurodeputat timp de un an? Imagineaza un proiect pe care sa-l susţii pentru a înlesni orientarea şcolară a tinerilor.)

La concurs au participat 9 echipe de la licee francofone şi bilingve, inclusiv de la liceul francez „Ana de Noailles”. Echipa Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” din Iaşi a convins juriul prin seriozitatea informaţiei, dar mai cu seama prin ideile inovatoare şi printr-o prezentare dinamică şi originală, astfel încât a obţinut premiul de excelenţă – o vizită la Bruxelles în perioada 14-16 mai 2018.  în cadrul acestei vizite elevii vor avea ocazia să descopere instituţiile europene şi să participe la dezbateri cu reprezentanţi ai Parlamentului european.

Participarea şi câştigarea acestui concurs de către Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” tinde să devină o tradiţie, fiind a treia oară când echipa ieşeană se impune. Astfel elevii au avut ocazia, pe de o parte, să se familiarizeze cu politicile europene privitoare la tineri, iar pe de altă parte, au demonstrat importanţa folosirii limbii franceze ca limbă de cultură politică.

Concursul a constat în două etape: una de preselecţie, ce a presupus redactarea unui proiect de acţiune în favoarea orientării şcolare a tinerilor, susceptibil a face obiectul unei iniţiative legislative a unui euro-deputat, şi a doua etapă, finala, ce a însemnat susţinerea publică a proiectului în faţa unui juriu internaţional.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.