marți , 19 ianuarie 2021 12:58 am
Iasi booked.net
-1°C

Acestea sunt responsabilitățile elevilor pentru școala online! Toți elevii trebuie să le cunoască

Ministerul Educației a emis un ordin cu regulile pentru predarea online, publicat vineri seara în Monitorul Oficial, la mai puțin de trei zile de la începerea școlii.

Printre aceste reguli se menționează că: profesorii vor pune note fără să mai ceară acordul părinților; înregistrarea cursurilor predate online va fi interzisă; elevii vor primi absențe dacă nu participă la orele online; părinții pot participa la ore cu elevii minori, potrivit EduPedu.ro.

Responsabilitățile elevilor pentru școala online sunt următoarele:

• participă la activitățile stabilite de cadrele didactice și de către conducerea unității de învățământ, conform programului comunicat, precum și informațiilor transmise de către profesorii diriginți/profesorii pentru învățământ primar/învățătoare/ profesorii pentru învățământul preșcolar/educatoare;
• rezolvă și transmit sarcinile de lucru în termenele și condițiile stabilite de către cadrele didactice, în vederea valorificării activității desfășurate prin intermediul tehnologiei și internetului;
• au o conduită adecvată statutului de elev, dezvoltând comportamente și atitudini prin care să se asigure un climat propice mediului de învățare;
• nu comunică altor persoane datele de conectare la platforma destinată învățământului prin intermediul tehnologiei și al internetului;
• nu înregistrează activitatea desfășurată în mediul online, în conformitate cu legislația privind protecția datelor cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, precum și ale art. 4 alin. (4) din prezenta metodologie;
• au obligația de a participa la activitățile desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului; în caz contrar, elevul este considerat absent și se consemnează absența în catalog, cu excepția situațiilor justificate;
• au un comportament care să genereze respect reciproc, un mediu propice desfășurării orelor de curs”.

Părinții au următoarele atribuții:

• asigură participarea copiilor la activitățile didactice organizate de către unitatea de învățământ prin intermediul tehnologiei și al internetului, urmărind crearea unui mediu fizic sigur, prietenos și protectiv pentru copil în timpul desfășurării activității, promovarea unui comportament pozitiv, aprecierea progresului înregistrat de preșcolar/elev, încurajarea, motivarea și responsabilizarea acestuia cu privire la propria formare;
• mențin comunicarea cu profesorul diriginte/învățătorul și celelalte cadre didactice;
• sprijină preșcolarul/elevul, dacă este cazul, în primirea și transmiterea sarcinilor de lucru, în termenele stabilite;
• transmit profesorului diriginte/profesorului pentru învățământ primar/învățătoarei/ profesorului pentru învățământul preșcolar/educatoarei feedbackul referitor la organizarea și desfășurarea activității de predare-învățare-evaluare prin intermediul tehnologiei și al internetului.

 

Recomandări

Alternative sustenabile pentru viitor

Săptămâna trecută, elevi de la Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” din Iași au încheiat cu succes …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *