marți , 31 martie 2020 10:43 am
Iasi booked.net
-1°C

A II-a ediție a Maratonului de Business CCIFER la Iași

În perioada 19 – 21 februarie, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în Romania (CCIFER) organizează a II-a ediție a Maratonului de Business CCIFER la Iași.

Pe parcursul celor trei zile vor avea loc mai multe evenimente dedicate atât mediului de afaceri franco-român local și mediului academic, cât și autorităților publice, cu scopul de a consolida parteneriatele cu comunitățile locale. În cadrul acestora sunt abordate teme precum investițiile și infrastructura, digitalizarea, sănătatea, competențele şi meseriile de mâine, dezvoltarea start-up-urilor și inovaţia.

Acest forum economic franco-român deschide seria celor 15 evenimente din cadrul celei de-a II-a ediții a Maratonului de Business CCIFER la Iași. Numeroase companii cu capital francez au găsit în România o sursă de creștere pe piața europeană nesaturată. Preferința publicului românesc pentru numeroase mărci franceze este o dovadă a succesului lor în România. Companiile franceze au adus României capital și un recent exemplu de succes este Duster. Aceste companii franceze sunt a treia sursă de capital străin din România, au creat zeci de mii de locuri de muncă, având o contribuție puternică la internaționalizarea și la creșterea economiei românești. Companiile cu capital autohton sau străin au nevoie de un mediu competitiv și prioritățile sunt dialogul cu autoritățile locale sau naționale, predictibilitatea legislativă și simplificarea interacțiunii cu statul. Avem nevoie de o Românie bine ancorată în Uniunea Europeană, aceasta din urmă fiind o sursă unică de stabilitate și de finanțare”, a declarat Francois Coste, președintele CCIFER.

În discursul său, primarul Mihai Chirica a evidențiat rolul important pe care Franța l-a avut în istoria din ultimele două secole a României, cu precădere în timpul Primului Război Mondial și, ulterior, în crearea statului unitar român. Edilul-șef a adăugat că are în plan înființarea unei legații permanente la Iași.

Prezența capitalului francez în Iași este evidentă. Simțim din ce în ce mai mult că produsele franceze și capitalul francez sunt benefice bunei colaborări dintre noi. S-au creat locuri de muncă, lucruri care au continuat să devină din ce în ce mai vizibile și care au contribuit nemijlocit la creșterea veniturilor bugetului local ieșean. Să nu uităm faptul că o companie franceză, Veolia, este cea care a salvat termoficarea din Iași. Să nu uităm faptul că la București românii noștri au avut probleme cu încălzirea, iar la Iași în acest an nu am avut nici măcar o oră de întrerupere de furnizare. Este pentru prima dată în acest oraș când, prin investițiile comune pe care le-am realizat, am reușit să asigurăm continuitatea serviciilor de furnizare de agent termic. Am ținut să amintesc făcând o trecere în revistă a ceea ce știm și cunoaștem pe propria noastră piele ca să nu vorbim despre alții.
Prezența capitalului francez trebuie să fie din ce în ce mai evidentă prin brandurile care au consacrat-o la nivel mondial, mai ales în domeniul industriei de înaltă tehnologie aeronautică și aero-spațială, industria apărării și IT. Trebuie să facem acest pact împreună printr-o deschidere tot mai largă din punct de vedere cultural, dar și al prezenței diverselor organisme franceze în viața publică a Iașului. De altfel, mi-am propus, printre alte proiecte, să înființăm la Iași un club francez. E o ideea de a mea și a domnului consul Radu Grădinaru. Cred că este timpul să-l inițiem într-o piață a prieteniei româno-franceze. Să avem aici și o legație permanentă, în care fiecare cetățean ieșean să-și poată găsi conotațiile culturale și intelectuale împreună cu Franța”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Edilul a mulțumit Ambasadei Republicii Franceze în România pentru sprijinul acordat proiectelor Iașului, dar și pentru acțiunile întreprinse în comun.

Radu Grădinaru, consulul onorific al Franței la Iași, a făcut o trecere în revistă a evoluției Municipiului Iași din ultimii ani. Acesta a militat pentru realizarea de către statul român a unor investiții majore de infrastructură în regiune.

Iașul, Capitala Istorică a României, este orașul cel mai mare, mai frumos și mai dinamic oraș din Moldova. Moldova este acea provincie a țării noastre pe care toată lumea o iubește pentru pitorescul peisajelor sale, pentru istoria, cultura și tradițiile ei, pentru farmecul oamenilor ei, cumsecade și primitori, dar care, de 30 de ani încoace, se întâmplă să fie adesea uitată, ca un făcut, când se împart cele bune și aducătoare de progres. Până la 1 mai Iașul este Capitala Tineretului din România, orașul cu cel mai mare ritm de creștere a populației din țară, orașul care s-a situat pe locul II într-un top european al ritmului de creștere a comunității IT, orașul care la sfârșitul anului 2020 va avea mult peste 300.000 de metri pătrați de birouri noi și moderne, orașul al cărui Produs Intern Brut crește în fiecare an cu peste trei miliarde de lei, orașul din care, în ultimii trei ani, au plecat tot mai puțini medici spre alte zări, ajungându-se la doar 78 în 2019. Lista unor astfel de indicatori pozitivi ar putea continua, dar știm cu toții că statistica este știința care ne dă voie să spunem jumătăți de adevăruri.

Da, suntem mândri că Iașul a devenit un pol de dezvoltare pentru industriile și tehnologiile avansate, dar, în același timp, au dispărut sectoare întregi din industria tradițională. Unul din principalele motive este lipsa infrastructurii. Mă refer la faimoasa înainte de a se naște Autostradă a Unirii. Da, Produsul Intern Brut crește în fiecare an, dar, cu cele 32,7 miliarde de lei produse anual, Iașul se situează abia pe locul șase în țară și pe locul 18 la Produsul Intern Brut pe cap de locuitor, cu doar 8.691 de euro. Da, autoritățile locale încearcă prin politici și măsuri specifice să mențină atractivitatea orașului nostru la cote interesante, dar instabilitatea legislației fiscale și, mai ales, lipsa unor investiții publice majore, care să facă cu ochiul și marilor investitori privați, de multe ori i-au făcut pe aceștia să aleagă alte orașe. Suntem aici, împreună, nu pentru a ne plânge unii altora de ce nu avem, ci de a vorbi despre ceea ce avem și putem pune la treabă, despre ceea ce ne unește și ne poate face mai puternici”, a spus acesta.

Conectarea Moldovei cu restul țării printr-o infrastructură adecvată a fost și principalul subiect al discursului Monicăi Jiman, CCSO Pentalog Europe & Asia, în timp ce Paul Butnariu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi, a vorbit despre importanța continuării investițiilor franceze în zona Iașului și despre necesitatea creșterii nivelului exporturilor către zona menționată.

Maratonul de Business CCIFER a început miercuri, 19 februarie, cu prima ediție regională a Forumului economic franco-român „Poveștile care schimbă jocul”, eveniment găzduit de Primăria Municipiului Iași.

În cadrul celor două paneluri de dezbateri moderate de Monica Jiman, CCSO Pentalog Europe & Asia, reprezentanți ai companiilor membre CCIFER au adus în discuție investițiile și infrastructura (Daniel Adochiței, Lider Grup de lucru Construcții & Infrastructură CCIFER, Hakim Boutehra, Director General Renault Commercial, Stéphane Roy De Lachaise, Vice Président Administration Office Michelin Central Europe). Pe marginea subiectului digitalizare – viziunea viitorului au dezbătut Petronel Chiva, Director Business Center Nord-Est – BRD Groupe Société Générale, Adrian Tompea, Product Manager CGM Software, Nicoleta Vatlavec, Corporate Manager Groupama Asigurări. Concluziile forumului au fost trase de Adina Vințan, reprezentant al Băncii Mondiale. Tot miercuri a fost organizat un panel pe sănătate la CGM Software, în bd. Chimiei, nr. 2B.

Joi, 20 februarie, Primăria Municipiului Iași va găzdui masa rotundă cu tema „Prioritățile educației la Iași”, iar vineri, 21 februarie, vor avea loc vizite și discuții pe tema educației la două licee francofone din Iași (Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” și Colegiul Național „Mihai Eminescu”).

Parteneri strategici ai evenimentului sunt BRD Groupe Société Générale, Groupama Asigurări, Groupe Renault, Michelin, Pentalog. Parteneri instituționali și locali sunt Agenția Consulară a Franței la Iași, Banca Mondială, Primăria Municipiului Iași, CGM Software, Delphi Technologies, Fab Lab Iasi, Fildas Catena, Fiterman Pharma, Grup Tester, Institutul Francez Iași, Lear Corporation, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Romanian Business Leaderes și Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”.

O comunitate de afaceri fondată pe savoir-faire-ul francez, CCIFER este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, a companiilor și a României. CCIFER reunește peste 600 de companii franceze și române care reprezintă 18 miliarde de euro și peste 125.000 de locuri de muncă. Companiile membre sunt lideri în mai multe sectoare de activitate care formează economia locală. CCIFER exprimă o poziție comună a societăților membre și a investitorilor francezi în România în dialogul cu autoritățile publice.

Recomandări

Dezinfectați încălțămintea și aerisiți hainele când vă întoarceți acasă

 Coronavirusul poate rezista pe haine de la patru ore până la câteva zile – spun …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *