Unul dintre miile de paradoxurile românești ale tranziției se găsește la Vaslui, unde au fost angajați 120 de oameni care au de lucru doar vara. Regionala de Drumuri de la Iași a înființat o Secție de producție, structură care nu se regăsește la celelalte regionale din țară.
SMURD pentru drumuri
Exasperat de întârzierile procedurilor de licitație, șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, Ovidiu Mugurel Laicu, a decis să ia problema în propriile mâini și să o rezolve. Ca urmare a cumpărat și a montat anul trecut o Stație de asfalt modernă și s-a apucat de angajat oameni. „Noi nu facem lucrări de întreținere, de genul covoarelor asfaltice. Suntem un soi de SMURD, intervenim punctual, unde este nevoie”, spune Laicu. Inițiativa lăudabilă are un singur punct slab: iarna nu se toarnă asfalt iar oamenii sunt plătiți fără a face mare lucru.
Trai pe vătrai!
Asfaltatorii privați își folosesc vara oamenii pentru întreținerea drumurilor iar iarna pentru deszăpeziri. Astfel, angajații au de lucru și își pot primi salariile. În secția de producție DRDP lucrează peste 120 de oameni, cu tot cu contabili și personal TESA, dar activitatea de iarnă este inexistentă. „Îi trimitem la desfundat drenuri, mai producem mixtură stocabilă”, explică Ovidiu Laicu. De altfel, nici activitatea de pe timp de vară nu a fost foarte intensă. Potrivit lui Laicu, cei 120 de angajați ai Secției au reușit să „cârpească” doar două porțiuni de drum: Negrești (VS) – Roman (NT) și o porțiune din drumul de pe Valea Bistriței, aproape de coada lacului Bicaz.
Cheltuieli enorme pentru 2 mașini cu asfalt
În mod concret, SMURD-ul lui Laicu nici nu prea are cum să funcționeze eficient. Stația de asfalt poate produce 90 de tone de mixtură pe oră, în timp ce Secția de producție are doar 2 mașini pentru cărat asfalt. „O mașină cară 20 de tone de asfalt. Vrem să mai luăm 4 mașini noi, deci vom mai angaja câțiva șoferi”, afirmă Laicu. Așadar, cele două mașini existente pot căra doar ceea ce produce Stația în jumătate de oră. „Lucrăm doar pe o rază de 150 km, altfel nu mai e rentabil”, spune șeful DRDP. Cifrele sunt seci și contrazic logica economică: s-a cumpărat o stație nouă de asfalt și s-au angajat 120 de oameni pentru a produce și transporta 2 mașini de asfalt pe zi.
Stația permite fabricarea de asfalt „la rece”
Stația de asfalt este model AMMANN și a fost cumpărată la sfârșitul anului 2016. Ea poate produce 90 de tone de mixtură pe oră și permite inclusiv fabricarea mixturii stocabile la rece. Acest tip de asfalt este folosit pe timp de iarnă, ca soluție provizorie pentru acuperirea gropilor în condiții de umiditate sau de îngheț. „Este un tip de stație mobilă, dar asta nu înseamnă că o iei în spate și te plimbi cu ea. Funcționează de anul trecut, pentru că numai avizele au durat 6-7 luni”, spune Laicu. Potrivit informațiilor infoiasi.ro, stația de asfalt de la Vaslui nu era, în toamnă, conectată la energie electrică. Drumarii foloseau un generator pentru întrețierea acesteia.
Pentru cei care nu știu vă informez că tot ce s-a scris este o mare minciună menită să dezinformeze și să facă rău oamenilor care chiar își dau silința să facă ceva în țară aceasta în care masa media nu arată adevărul.Eu sunt unul dintre angajații care au turnat kilometri de asfalt anul trecut unde spuneți că am făcut cîrpeli .
Nu răspundeți decîtatunci cînd primiți informații false