În doar două săptămâni, 26 de reprezentații susținute în 14 județe din sud-estul și centrul României, echipa Ateneului din Iași a reușit să parcurgă peste 4.000 de kilometri și să încânte peste 10.000 de spectatori.
Astfel, unul dintre proiectele extrem de apreciate și care s-a bucurat de o vizibilitate națională extraordinară, Turneul Național „Unire prin Cultură”, își continuă traseul în Buzău, Focșani, Făurei și Ploiești, în perioada 28 – 30 martie 2019.
„Bucuria cu care echipa Ateneului din Iași a fost primită în cele 14 județe pe care le-a vizitat, împreună cu invitațiile primite din teritoriu de a merge pentru a pune în scenă piesele instituției noastre, ne-au determinat să începem a doua etapă a deplasărilor mai devreme, astfel că finalul lunii martie ne va găsi iarăși în autocarele Unirii, în turneu! De altfel, în toate locațiile în care am avut reprezentații, ne-am bucurat de implicarea tuturor celor care au putut și au considerat oportun să ne sprijine. Am reușit să stabilim parteneriate cu multe instituții de cultură din țară, motiv pentru care suntem extrem de entuziasmați și suntem convinși că ideile pe care le-am analizat cu ocazia acestor vizite în teritoriu nu vor rămâne la stadiul de proiecte”, a declarat managerul Ateneului din Iași, domnul Andrei Apreotesei.
Celebrarea unui secol de cultură
Acest proiect cultural reprezintă o dovadă că orice instituție de cultură, fie ea chiar de mici dimensiuni și cu resurse limitate, poate face multe evenimente de anvergură, în condițiile în care își poate găsi colaboratori serioși, onești, profesioniști, care să arate disponibilitate și interes și să se implice activ în promovarea culturii și valorilor românești, scrie curierul-iasi.ro.
Turneul Național „Unire prin Cultură” este unul dintre proiectele propuse de Ateneul din Iași în stagiunea celor 100 de ani. Pe lângă programul cultural-artistic pe care instituția ieșeană îl realizează pe plan local, echipa și-a propus să ducă piesele Ateneului în cât mai multe localități din România și din străinătate, reușind astfel, pe de o parte să își consolideze parteneriatele pe care le are și, pe de altă parte, să își formeze noi colaboratori.