Vot pozitiv în comisia de transporturi pe Autostrada Târgu Mureş-Iaşi

0
215

Comisia de transporturi din Camera Deputaţilor a dat, marţi, un vot favorabil pe proiectul de lege privind aprobarea investiției Autostrada Tg. Mureș-Iași. Opoziţia a acuzat Guvernul că nu doreşte să realizeze această investiţie, iar USR a propus mai multe amendamente care au fost preluate de toate partidele. Dacă trece şi de votul din plenul Camerei Deputaţilor, proiectul ajunge la promulgare, la şeful statului.

Deputatul USR Cătălin Drulă a declarat că este o premieră după Revoluţie faptul că un obiectiv major de investiţii se aprobă prin lege.

„Nu este atât de atipică această metodă, în România. S-a folosit în perioada antebelică, interbelică, pentru nişte proiecte majore, care se foloseşte în alte ţări ale Europei. Este un pas atipic pentru ca suntem într-o situaţie disperată”, a afirmat parlamentarul USR, scrie libertatea.ro.

Deputatul spune că „există o asemenea bătaie de joc la adresa Moldovei pe tema infrastructurii, încât e nevoie de măsuri excepționale”.

„PSD, Ministerul Transporturilor și CNAIR pur și simplu își bat de joc de A7 și A8, de ani de zile”, afirmă deputatul, care acuză Guvernul că a blocat de doi ani de zile finalizarea studiilor de feyabilitate, proiectele tehnice, deşi Moldova cere din ce în ce mai tare această autostradă.

Amendamentele propuse în comisie:

1. Conexiunea cu Republica Moldova: specificarea clară a punctului de plecare – autostrada începe la Prut.

2. Finanțarea predictibilă: obligația de a aloca banii necesari în legea bugetului de stat pe fiecare an.

3. Finanțarea din fonduri europene: fără PPP-uri fantasmagorice. Bani de la UE și pe actualul exercițiu și pe următorul.

4. Termen clar de începere: în 30 de zile de la adoptarea legii, Ministerul trebuie să facă licitațiile pentru studiile de fezabilitate și proiectul tehnic.

Două amendamente au fost repinse în comisie. Unul prevedea eliminarea birocrației de aprobare, astfel că, prin lege se aprobă direct cheltuielile pentru realizarea studiilor și a proiectării iar cel de-al doilea, gestionarea profesionistă a proiectului, cu oameni plătiți la nivelul pieței, iar ulterior, prin externalizarea către un consorțiu privat care a mai ținut în mână proiecte internaționale de infrastructură de mari dimensiuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.