România este pe locul doi în topul țărilor cu cele mai multe mașini cu kilometraje false

0
478

O cercetare anuală recentă a aproximativ 900.000 de rapoarte de istoric auto a arătat că, în România, procentul de mașini cu kilometraj fals este unul dintre cele mai mari comparativ cu alte țări europene:

– Procentul mașinilor cu kilometraj fals în România este de 19,83%.
– Primele 3 cele mai mari procente de mașini cronometrate sunt în Letonia (24,08%), România (19,83%) și Estonia (18,95%).
– Fraudele privind kilometrajul cauzează daune de aproximativ 9,6 miliarde de euro pe an.

Pe baza datelor, se pare că derularea contorului de parcurs este cea mai frecventă în Letonia. Peste 24% dintre vehiculele verificate din această țară aveau contorului de parcurs derulat. Această cifră uimitoare sugerează că 1 din 4 cumpărători de mașini second hand din Letonia se alege cu o mașină pe care escrocii au manipulat-o.

Pe locul doi pentru cea mai mare pondere a fraudelor de kilometraj se află România. 1 din 5 mașini sau aproape 20 la sută din mașinile verificate pe o populară platformă, din România au avut probleme de kilometraj.

Lucrurile nu arată bine nici în celelalte state baltice, Estonia fiind a treia țară cu cea mai mare pondere de mașini second hand cu contorul de parcurs derulat, iar Lituania fiind a patra. Rusia și Ucraina se numără, de asemenea, printre țările cu procent mare de vehicule cu fraude de kilometraj.

Pe de altă parte, situația din unele țări din Europa Centrală și de Sud arată mult mai bine, dar chiar și piețele mai curate conțin încă o mulțime de mașini cu kilometrajul modificat. 1 din 10 mașini second hand verificată pe aceeași platformă în Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Croația și Serbia prezintă fraude de kilometraj. Între timp, ponderea vehiculelor modificate în Polonia și Ungaria a ajuns la 12 și, respectiv, 14%.

Mașinile cu valori false ale kilometrajului sunt mult mai greu de vândut

2021 a fost un an plin de provocări pentru industria auto din cauza crizei actuale a semiconductoarelor. Nimeni nu a vrut să scape de mașina luată în leasing pentru că nu exista niciun vehicul cu care să o înlocuiască. Cumpărătorii de mașini second hand continuă să se lupte, deoarece există o lipsă vizibilă de mașini fără defecte pe piața de mașini second hand.

Nu numai că vehiculele cu fraudă de kilometraj sunt mai complicate și mai costisitoare de întreținut, dar pot fi și foarte greu de vândut la prețul inițial sau chiar mai ieftin. Potrivit expertului auto, cumpărătorii ajung adesea să plătească în plus pentru mașinile cu indicații incorecte ale contorului de parcurs cu până la 25%. Și pe măsură ce transparența pe piață crește, vânzarea unei astfel de mașini va deveni din ce în ce mai dificilă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.