Rectorul Universităţii Tehnice Gheorghe Asachi din Iaşi, Dan Caşcaval, va participa la lansarea în dezbatere publică a proiectului „România Educată”, la care Administraţia Prezidenţială lucrează încă din 2016.
Evenimentul are loc astăzi, la Palatul Cotroceni, iar TUIASI participă în calitate de universitate implicată în proiect. Universitatea Tehnică a fost gazda în 2016 a uneia dintre cele opt dezbateri regionale, pe diferite tematici, organizate pentru a putea defini cele mai importante direcţii de dezvoltare şi îmbunătăţire ale situaţiei actuale din învăţământul românesc.
„Politehnica ieşeană a fost una dintre cele şapte universităţi care au organizat dezbaterile regionale în cadrul proiectului România Educată. Aceasta s-a desfăşurat în octombrie 2016 şi a fost dedicată învăţământului profesional şi tehnic. Apoi, activitatea mea a continuat în cadrul grupului care a abordat aceeaşi tematică şi a reprezentat o experienţă deosebit de interesantă. În cadrul întâlnirilor grupului programate în perioada 2017-2018 am avut ocazia să interacţionez cu persoane care au provenit dintr-o paletă foarte diversă de domenii de activitate şi prin aceasta am ajuns să cunosc mult mai limpede problemele corelate cu învăţământul cu care se confruntă aceştia”, a declarat Dan Caşcaval, rectorul TUIASI.
Conform acestuia, au existat şase grupuri de lucru care au realizat o serie de propuneri privind subiecte precum: cariera didactică, echitatea sistemului educaţional, profesionalizarea managementului educaţional, învăţământul profesional şi tehnic, autonomia, calitatea şi internaţionalizarea în învăţământul terţiar, educaţia timpurie sau evaluarea elevilor şi studenţilor. În afara organizării dezbaterii de la Iaşi, Politehnica ieşeană a mai fost implicată în acest proiect prin prezenţa rectorului în comisia care a analizat învăţământul profesional şi tehnic, scrie agerpres.ro.
„Fiind singurul reprezentant al mediului universitar în acest grup, am prezentat o serie de analize proprii referitoare la solicitările de ingineri pe piaţa muncii româneşti şi europene, la capacitatea de a răspunde la aceste solicitări a absolvenţilor şi, implicit, a universităţilor, la gradul de satisfacţie a angajatorului, dar şi al angajatului etc. În sinteză, concluziile care au fost incluse şi în raport au evidenţiat rolul major al învăţământului dual profesional şi tehnic, cu implicarea consistentă a companiilor care au interes în această zonă, în găsirea şi formarea abilităţilor tinerilor pentru o meserie sau un parcurs universitar tehnic”, a declarat rectorul TUIASI.
El a subliniat necesitatea demarării unei iniţiative ce vizează promovarea învăţământului profesional şi tehnic în rândul tuturor elevilor de liceu şi şcoli profesionale precum şi în rândul angajatorilor şi autorităţilor.
‘Din punctul strict de vedere al Universităţii Tehnice, ne interesează foarte mult rezultatele la care s-a ajuns în sensul activităţii din liceele profesionale, liceele tehnologice, din şcolile profesionale, învăţământul dual care combină teoria cu practica în diferite companii. Ne interesează pentru că absolvenţii acestor şcoli ar putea fi viitorii noştri candidaţi’, a subliniat rectorul TUIAŞI.