„Studenţii aglomerează trenurile? Fals, domnule Cuc. Ca să contraargumentez aberaţiile domnului Cuc, vă spun eu câţi studenţi merg cu trenul şi care este suma acestor bilete”, așa își începe pledoaria, Mălin Alexandru, un tânăr care vorbește în numele studenților la care a făcut referire ministrul.
2012: 48,6 milioane pasageri
2015: 54,9 milioane pasageri
2016: 52,9 milioane pasageri
2017: 54,3 milioane pasageri
Dintre care 6,7 milioane de călătorii au fost făcute de către studenţi în anul 2017, valorificate ca cca 250 milioane de lei. Dacă cifra de afaceri a CFR-ului este de ordinul miliardelor, şi biletele noastre nu depăşesc nici 300 milioane pe an, deduc faptul că nu suntem majoritari, poate mă înşel.
Din 54,3 milioane de pasageri, noi am făcut 6,7 milioane de călătorii! Pasageri, călătorii, înţelegeţi ce zic? nu coincid terminii. Din 2015 CFR a pus la dispoziţie 1300 de trenuri. Tot CFR declară în 2017 că are un deficit de 350 de trenuri (nu vagoane!). Şi tot CFR declară că 10-30% din călătorii sunt făcute de către studenţi!
Domnul Alexandru Răzvan Cuc, sau Răzvan CUC cum se declară dânsul pe gov.ro, a afirmat fals faptul că principala problemă a aglomeraţiei trenurilor suntem noi, studenţii.
„Se fac foarte multe rezervări de către studenţi, asta este problema”. Cine şi unde a reclamat faptul că este aglomeraţie în tren? Cine şi unde a spus că sunt prea mulţi studenţi în tren?
Dacă trenul are un anumit număr de locuri şi toate acele locuri sunt ocupate, nu putem vorbi despre aglomeraţie în tren, ci despre ocuparea în totalitate a numărului de locuri disponibile! Şi asta nu reprezintă aglomeraţie. Puteţi aborda problema altfel, cererea de bilete depăşeşte numărul de locuri pe care le pune la dispoziţie
CFR pentru anumite rute. Şi nici asta nu înseamnă aglomeraţie, înseamnă că cererea este mai mare decât oferta. Cred că domnul Răzvan CUC este în măsură să ne spună ce se întâmplă când cererea este mai mare decât oferta, doar a studiat economia, nu? Şi modul lui prin care doreşte să stopeze acest deficit este prin limitarea numărului de călătorii gratuite nu mi se pare prea smart, chiar o alternativă mediocră pentru cineva care a terminat cu 9,90 „Facultate de Studii Economice ale Integrării Europene” la o universitate privată.
Oriunde în lumea asta dacă merg să cumpăr un produs, orice produs, dacă nu este disponibil şi acea societate comercială nu mi-l poate oferi, este vina noastră, a consumatorilor că vrem prea mult, nu? Normal că nu! Doar avem un partid care ne înţelege şi ne susţine, nu?
CFR pentru anumite rute. Şi nici asta nu înseamnă aglomeraţie, înseamnă că cererea este mai mare decât oferta. Cred că domnul Răzvan CUC este în măsură să ne spună ce se întâmplă când cererea este mai mare decât oferta, doar a studiat economia, nu? Şi modul lui prin care doreşte să stopeze acest deficit este prin limitarea numărului de călătorii gratuite nu mi se pare prea smart, chiar o alternativă mediocră pentru cineva care a terminat cu 9,90 „Facultate de Studii Economice ale Integrării Europene” la o universitate privată.
Oriunde în lumea asta dacă merg să cumpăr un produs, orice produs, dacă nu este disponibil şi acea societate comercială nu mi-l poate oferi, este vina noastră, a consumatorilor că vrem prea mult, nu? Normal că nu! Doar avem un partid care ne înţelege şi ne susţine, nu?
Domnul Răzvan Cuc, „Vicepreşedinte la Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură” din 21 decembrie 2016 până în prezent. Conform CV-ului dumneavoastră, nu aveţi completată corect rubrica cu „responsabilităţi” precum este completată în alte anexe din cv-ul dvs., sau nu aveţi responsabilităţi?
Nu suntem noi „problema aglomeraţiei”, ci principala cauză este lipsa de profesionalism prin care abordaţi problema, simplu fapt că doriţi să ne limitaţi călătoriile gratuite.
„Vagoanele sunt dimensionate ok. Se creează aglomeraţii punctuale pe o anumită rută, la o anumită oră”. Cum să fie dimensionate ok dacă compania care ne asigură călătoria nu poate face faţă la cererea de locuri? Dacă aţi putut să observaţi că sunt anumite rute şi ore în care se face aglomeraţie, de ce nu se poate găsi o cale amiabilă de remediere a acestei situaţii? Ce s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi plecaţi 9 milioane de români? Cum puteaţi face faţă a cel puţin 1 milion de români în plus care ar putea folosi trenul?
„Să vedeţi când se aglomerează şi de ce se aglomerează. Tot timpul când s-au aglomerat vagoanele au fost în mare parte şi din partea rezervărilor. Se fac foarte multe rezervări de către studenţi. Asta este problema. Oamenii nu şi le certifică, că se duc sau nu. Oamenii cumpără bilete şi după aceea se duc şi studenţii şi se creează acel ambuteiaj”. Nu putem vorbii despre „rezervările studenţilor” având în vedere că noi nu putem să facem rezervare de călătorie, nici online nici la tonomatele de bilete puse la dispoziţie în Bucureşti şi în alte oraşe. Deci este foarte clar că nu suntem noi cauza aglomeraţiei din partea rezervărilor. Şi dacă 2 persoane au acelaşi loc, este clar problemă administrativă, dăăăăă!
Şi cât de discriminatoriu este faptul că limita de vârstă pentru viitoarele călătorii gratuite efectuate de studenţi va fi 26 de ani? Dacă aş avea 27 de ani aş fi „student bătrân”? Orice student trebuie să beneficieze de toate drepturile oferite, indiferent de vârstă, etnie, etc.
Şi cât de mare este această „problemă”? Aş dori să văd o plângere făcută asupra CFR-ului, prin care puteţi demonstra că există o adevărată problemă în privinţa aglomeraţiei, şi cât de multe sunt, chiar o statistică prin care putem observa câte reclamaţii sunt în privinţa aglomeraţiei şi restul. Din câte văd în rapoartele CFR-ului, sunt multe pe tema vagoanelor, cele mai multe pot spune, cică sunt „dimensionate ok”. Cred că aveţi mai multe probleme în privinţa infrastructurii decât a aglomeraţiei. Sau a duratei extrem de anormală a unor rute, nu credeţi asta? Să zic că CFR are întârzieri de 9 ani într-un an?
Am vrut să plec cu trenul de câteva ori din oraş, spontan. Am sunat la CFR şi am întrebat dacă sunt locuri libere pentru ruta x-y, deoarece nu am planificat plecarea şi am văzut că singurul tren disponibil este într-o oră. Şi spre surprinderea dvs., doamna mi-a spus „Staţi liniştit, sunt locuri pentru toată lumea”. Asta a fost prima dată. Într-o altă situaţie, am plecat cu un grup mai mare, tot aşa spontan, dar am mers direct la casa de bilete şi am întrebat dacă sunt locuri disponibile pentru n persoane, doamna de la casă mi-a spus „Sunt locuri, se alimentează cu vagoane dacă este cererea prea ridicată„. Când s-au urcat acei pasageri în număr extrem de mare, în semn de protest că nu sunt vagoane suficiente, unde erau acele vagoane de care mi-a spus doamna de la casă? Sau a fost doar o mascaradă prin care vreţi să demonstraţi că „studenţii aglomerează trenurile”? Şi ca un plus, nu am văzut/auzit niciodată persoane care să se plângă în tren de faptul că suntem noi prea mulţi, toate persoanele au spus doar lucruri de bine despre noi şi toţi ne lăudau şi apreciau pentru ceea ce suntem. Şi poate fi confirmat de toţi studenţii care folosesc des trenul, vă asigur.
Şi dacă CFR-ul nu poate face faţă, poate înfiinţează cineva CFS, Căi Ferate Străine, că şi aşa suntem a altora!
Până la urmă, domnule Cuc, aveţi şi dreptul terminat şi economia, însă nu ştiţi cum se prescurtează bulevard şi nici prea multă economie nu observ că ştiţi.
Şi dacă s-ar pune în aplicarea noua reglementare, şi toate federaţiile şi-ar chema asociaţiile studenţeşti la Bucureşti în aceeaşi zi, ca semn de protest, şi fiecare student să-şi plătească biletul integral sau 50% cum au şi elevii,în urma unui haos total şi o aglomeraţie adevărată, ar mai fi problema de acea gratuitate? Ar fi aceeaşi problemă că NU AVEŢI DESTULE VAGOANE!!!!!!
Apropo, cică au început lucrările pentru autostradă, superb, felicitări.
Mulțumesc!