Programul Rabla intră în cel de-al 15-lea an şi va fi lansat anul acesta pe 5 aprilie, mai târziu cu două luni faţă de anul trecut când a pornit în februarie.
Primul “val” va avea 20.000 de tichete, pentru ca ulterior să fie suplimentat după modelul din 2018 când au ajuns la un total de 50.000 de tichete, cel mai mare din ultimii ani.
Oficialii Dacia au subliniat anterior că un program de 60.000 de tichete anul acesta ar fi un volum “corect” pentru susţinerea pieţei auto. Local, atât modelele de la Mioveni cât şi Ford EcoSport de la Craiova se încadrează în cerinţele programului.
Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a subliniat că din cauza eliminării timbrului de mediu în ultimii 2 ani s-au importat în România 1 milion de maşini vechi, din care 79% cu o vechime mai mare de 8 ani, adică maşini care se pot încadra în programul Rabla, 73% sub normele Euro 4 şI 70% diesel, adică exact maşini de care Europa de Vest vrea să “scape”.