Coordonatorul filialei Iași Pro România, Sorin Iacoban, a cerut prin intermediul unui comunicat de presă, demisia șefei ISJ, Genoveva Farcaș.
Motivele invocate sunt slaba oganizare a școlilor pentru debutul anului școlar (lucrări de renovare nefinalizate sau fără autorizații de funcționare), privarea unor profesori merituoși de gradația de merit sau folosirea de fonduri europene în scop personal. Comunicatul de presă, care conține grave dezacorduri gramaticale, în rândurile de mai jos:
„Cerem demisia Inspectorului Școlar General Genoveva Farcaș
În deschiderea anului școlar precedent, Genoveva Farcaș în siropoasa scrisoare afirma:
“Să acționăm prioritizând educația copiilor noștri, fie că suntem părinți, bunici, profesori, reprezentanți ai comunității, ai inspectoratelor școlare, astfel încât glasul primului clopoțel al următorului an, al celui care va urma acestuia…și al celui viitor….să anunțe că se deschid tot mai mult și tot mai înalt școli creative, cu profesori precum Domnul Trandafir, cu elevi bine formați pentru lumea aceasta dinamică, transformatoare, părinți alături de copiii lor, comunități care fac din educație cea mai importantă investiție…Va fi un clinchet cristalin, dar puternic, semn al schimbărilor de esență pe care ni le dorim și pentru care facem toate demersurile noastre în educație!“
Astăzi, când se deschide un an nou școlar, solicitam demisia inspectorului școlar general pentru grave încălcari a legislației școlare (ale legislației – nota redacției), care au culminat cu privarea celor mai merituoși profesori din Iași de gradația de merit, caz grav care face obiectul controlului ministerial.
Astăzi, bilanțul mandatului doamnei Farcaș, susținut de nimeni alta decât deputatul Camelia Gavrilă, este dezastruos: școlile nu sunt nici mai ”inalte”, nici mai ”creative”, ci doar sărăcite, condiții demne de Evul Mediu. Școlile sunt nevoite să fie ”creative” într-adevar, doar pentru a găsi soluții să înceapă anul școlar, foarte multe neavând avize de funcționare, nici autorizații ISU, nici sisteme de pază. Încă este var în școli, lucrări nefinalizate, șantiere abandonate, bani investiți prost în școli, precum cea de la Gănesti, comuna Ion Neculce, unde populația școlară este în scădere. Școală inaugurată cu mare fast, dar care are un numar foarte mic de elevi, și niciun (fără virgulă – nota redacției) cadru didactic titular. Această școală are un singur învățator pensionar, într-adevar este un domn Trandafir cu un telefon vintage. Ne intrebăm: cum va utiliza tablele inteligente cu care este dotată școala?
Solicităm demisia în numele a mii de copiii și părinți din mediul rural care nu intra în prioritățile doamnei Farcaș, condamnați să nu intre în evaluările naționale ca să nu strice indicatorii de succes, județul Iași fiind pe locul 2 în țară la rata de neparticipare a elevilor din clasa a VIII-a la Evaluarea Națională
Anul școlar este umbrit de șfârșitul tragic a unui copil (al unui copil – nota redacției) nevinovat într-o fosă septică dintr-o școală, de care nici nu credem ca știa șefa inspectoratului că există. Ignoranța și elitismul inspectorului general face ca pentru familia (fac – nota redacției) a cărui copil (al carui copil – nota redacției) a murit să nu sune clopotelul școlii, doar altfel de clopot.
Solicităm demisia pentru grave abuzuri culminând cu utilizarea fondurilor europene în interes personal. Se cunoaște faptul că doamna Farcaș folosește autoturismul proiectului aflat în leasing operațional destinat strict activităților din proiect. Autoturismul este condus de șoferul personal al doamnei care nu are nicio calitate în proiect, bineînțeles combustibilul platit din aceeași sursă în baza foilor de parcurs fabricate de echipa de experți. Proiectul cu titlul “Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED”, cod SMIS 2014+: 118327, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, vizeaza reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare. Inspectorul general întelege ca va preveni abandonul deturnând fonduri, preocuparea pentru propriul confort și bunastare fiind vizibilă în declarația de avere.
Demisia dumneavoastra doamnă inspector Farcaș, ”Va fi un clinchet cristalin, dar puternic, semn al schimbărilor de esență pe care ni le dorim și pentru care facem toate demersurile noastre în educație!“