Primul pas pentru autostrada Ungheni – Iaşi – Tg Neamţ. A fost desemnat câştigătorul licitaţiei de proiectare a lucrărilor

0
181

Autorităţile centrale au făcut ieri un prim pas pentru realizarea tronsonului Ungheni – Iaşi – Tg Neamţ, sector din autostrada A8.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câştigătorul licitaţiei de proiectare a lucrărilor. Dacă nu vor fi făcute contestaţii în următoarele 10 zile, CNAIR poate semna contractul cu firma Consitrans SRL pentru o sumă de circa 59 milioane lei, fără TVA. Termenul de execuţie a documentaţiilor este 22 luni: 12 luni pentru studiul de fezabilitate şi 10 luni pentru proiectul tehnic.

După finalizarea proiectării se va putea lansa licitaţia de execuţie într-o manieră similară cu autostrada A7 Ploieşti – Bacău – Paşcani”, a transmis ieri Adrian Covăsnianu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor. Licitaţia de proiectare a fost lansată anul trecut, cu termen de ofertare la sfârşitul lunii noiembrie 2020. Iniţial, contractul avea o valoare estimată de 73 milioane lei, fără TVA. În mod normal, CNAIR trebuia să anunţe câştigătorul încă de la începutul lunii ianuarie 2021, dar termenul de evaluare a fost amânat în mai multe rânduri. La procedură au participat alţi doi ofertanţi: asocierile Aduro Impex SRL – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata şi WS Engineering SPA – Metrans Engineering. Căştigătorul licitaţiei, Consitrans SRL, este o firmă bine cunoscută de către CNAIR, între cele două părţi fiind încheiate numeroase contracte. Două dintre ele fac referire la un alt proiect relevant pentru Iaşi, respectiv proiectarea lucrărilor la două tronsoane din autostrada A7 (Ploieşti – Paşcani). De asemenea, Consitrans a întocmit masterplanul de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Iaşi.

Tronsonsul Ungheni – Iaşi – Tg Neamţ are 100 km, iar unul dintre beneficiile directe în urma construirii acestui segment constă în faptul că autostrada va funcţiona şi ca o centură ocolitoare pentru Iaşi, Podu Iloaiei şi Târgu Frumos. Pe actualul drum european se întâmplă frecvent accidente şi, în plus, nu de puţine ori se creează ambuteiaje, ceea ce duce la timpi mari de aşteptare în trafic. De asemenea, acest segment din autostrada A8 va conecta municipiul Iaşi cu autostrada A7, spre sudul României, în zona Paşcaniului.

Pentru celălalt tronson din autostrada A8 (Tg Neamţ – Tg Mureş) documentaţiile tehnice sunt în curs de elaborare, un termen optimist de predare fiind vara acestui an. Planul autorităţilor centrale este ca execuţia sectorului Ungheni – Iaşi – Tg Neamţ să fie finanţată cu fonduri prin intermediul Programului Operaţional Transporturi (POT) 2021 – 2027. În cazul tronsonului montan, capetele sunt propuse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), iar restul autostrăzii posibil tot prin intermediul POT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.