Pentru tronsonul Târgu Neamț-Iași-Ungheni se renunță la parteneriatul public-privat

0
164

Vicepresedinte asociatiei „Impreuna pentru A8„, Cătălin Urtoi, a declarat ca studiul de fezabilitate pentru doua din cele trei tronsoane ale autostrazii Ungheni-Iasi-Targu Mures vor fi finalizate in luna iulie, precizand ca intreaga documentatie putea fi gata inca din 2018.

El a explicat ca in urmatoarele doua luni, in cazul tronsonului Targu Neamt-Iasi-Ungheni, se va renunta la varianta parteneriatului public-privat, iar acest segment va trece de la Comisia de Prognoza la Ministerul Transporturilor.

In paralel putem depune cererea de finantare pentru obtinerea banilor europeni, astfel ca din 2022 sa inceapa executia. Putem spune ca in prezent este un proiect blocat, pentru ca sunt multe ite care trebuie descalcite. Puteam sa avem intreaga documentatie gata inca din 2018 daca fosta guvernare ar fi avut vointa necesara.„, a afirmat Catain Urtoi.

El a spus ca situatia cea mai grea este pe traseul autostrazii care trece prin judetul Iasi, pentru ca exista un subtronson de 18 kilometri, intre Letcani si Vanatori, cu doua caiete de sarcini si doua licitatii.

Si-au dat seama ca se suprapun abia cand s-au cerut avizele de mediu. Acolo s-a blocat, dar e hazliu ce s-a intamplat. Am discutat zilele astea cu oameni din CNAIR sI imi spuneau ca nu au stiut de ce sa se apuce, pentru ca in fiecare zi tot se schimba cate ceva.„, a explicat Catalin Urtoi.

Intrebat cine este vinovat de incurcatura creata, consilierul ministrului Transporturilor a spus ca „este vorba si de CNAIR, dar si de cei care au avut decizia politica„.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.