Pandemia a scăpat România de ruşine! Dacă n-ar fi existat COVID19, săptămâna aceasta începea Euro 2020, iar străzile Capitalei ar fi fost deja pline de suporteri veniţi să vadă meciurile.
Doar că i-am fi întâmpinat pe zecile de mii de europeni pe şantiere. Nici stadioanele promise nu sunt gata, nici linia de cale ferată dintre aeroport şi gară nu e terminată. De ce? Au încercat să explice la pas, printre utilaje şi moloz, doi dintre miniştrii responsabili, Lucian Bode şi Ionuţ Stroe. Mai au un an să termine, dar microbiștii ştiu: ratările sunt mai dese decât golurile.
Filmul unui vis amânat începe aici, în faţa Aeroportului Otopeni.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: Acum să vedem cum puneţi întrebările!
Bianca Iacob, reporter Observator: De cât timp are nevoie România ca să facă o linie de tren de doar trei kilometri?
Răspuns scurt: şase ani, cinci miniştri, o pandemie şi tot nu e gata.
Când am început ştim.
Septembrie 2014 – ne bucuram să fim desemnaţi gazde pentru Euro 2020, care ar fi trebuit să înceapă vineri.
Condiţiile, normale oriunde în lume: autostrăzi, stadioane moderne, aeroporturi updatate la acest secol, linii de tren între aeroport şi oraş. Statul îşi asumă să le construiască dar, după doi ani, în 2016, totul începe numai pe hârtie.
Până se fie terminată construcţia, calea ferată de la Otopeni a terminat cinci miniştri.
Sorin Bușe, fost ministru al Transporturilor (2016): Proiectul o să fie finalizat într-un an și jumătate, deci în primăvara anului 2018.
Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor (2018): În orizontul lui 2020 vom merge cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni.
Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor (2019): Proiectul îl vom finaliza până la începerea campionatului de fotbal!