Orasul Iași, promovat ca destinație de city-break 

0
204

Capitala Moldovei a devenit zilele trecute principala destinație turistică pentru o delegație din Roma. Nouă dintre cei mai importanți tour operatori italieni au participat la un info trip inițiat de Aeroportul Internațional Iași, care a cooptat în această acțiune principalii “actori” din industria turismului local (agenții de turism și informare turistică, hoteluri, restaurante, muzee, ghizi turistici etc).

Dezideratul comun al celor implicați în proiect este promovarea orașului Iași ca destinație turistică. Principalul partener în organizarea info trip-ului a fost Blue Air, prima companie parteneră care a răspuns prompt la această inițiativă. Programul turistic a fost oferit de Agenția Travis Tourism, care a însoțit delegația pe toată durata vizitei.

Italienii au venit pentru prima dată în România și au ales Iașul ca prim oraș de vizitare.

Aceștia au avut ocazia să cunoască principalele obiective turistice din oraș: Parcul Copou, Muzeul Universității, Universitatea „Al. I. Cuza”, Catedrala Mitropolitană, Teatrul Național, Palatul Culturii. În program au fost incluse și vizite la Castelul Miclăușeni și Mănăstirea Agapia, cu sprijinul Centrului de Pelerinaj din Iași.

De asemenea, participanții la info trip au fost primiți la Consiliul Județean și Primăria Municipiului Iași, unde au purtat discuții cu oficialitățile locale pentru a găsi împreună cele mai eficiente căi de promovare a orașului. La întâlniri a fost prezent și Consulul Onorific al Republicii Italiene la Iași, Erico Novella, un susținător constant al acțiunilor ce au ca obiectiv dezvoltarea orașului nostru: ”Este primul grup de agenții de turism care a venit în număr atât de mare în zona de nord-est a României. Majoritatea a auzit de potențialul turistic și cultural de aici, având clienți care s-au interesat deja de pachete turistice în Iași. Le-am povestit câte ceva despre această zonă și au venit să cunoască personal acest oraș”.

Cazarea italienilor veniți la Iași a fost oferită de Hotelul Pleiada, iar aceștia au putut vizita și alte unități hoteliere din oraș – Hotel Unirea, Hotel Internațional, Hotel Moldova și Hotel Ramada. Astfel au aflat ce servicii de cazare le sunt oferite turiștilor și ce posibilități de petrecere a timpului liber există în prezent, pentru a convinge și alți italieni să aleagă Iașul ca destinație turistică.

În plus, vizitatorii au participat la o sesiune de networking cu agenții de turism locale. Printre acestea s-au numărat Rolandia, Paralela 45, Hello Bucovina, Centrul de Informare Turistică, Centrul de Pelerinaj din Iași, Prisma Tour, Christian Tour, Travel 4 You, Marion Turism. Italienii s-au arătat interesați de colaborări cu firme similare din Iași, în vederea încheierii unor parteneriate turistice și realizărea unor pachete atractive de city-break în orașul nostru.

În ultima zi a vizitei, delegația italiană s-a oprit și la Aeroportul Iași, obiectiv extrem de important în relansarea turismului local.

“Ne bucurăm că am reușit să facem un prim pas în acest demers, scopul fiind dezvoltarea turismului în Iași, pentru că și turismul joacă un rol esențial în dezvoltarea economică a zonei în care locuim. Discuțiile pe care le-am avut cu principalii actori din domeniul turismului au avut rezultate imediate și creează oportunitatea organizării unor noi acțiuni de acest gen, motiv pentru care țin să le mulțumesc tuturor partenerilor pentru implicare. Este, totodată, un exemplu în plus că astfel de colaborări oferă perspective reale pentru promovarea turismului. Depinde de noi să depunem toate eforturile, să ne implicăm cu adevărat, pentru ca Iașul să devină cât mai cunoscut peste hotare. Prin rutele directe existente la Aeroportul Iași, locuitorii acestei regiuni au posibilitatea de a călători mai facil spre destinații internaționale, însă este absolut necesar să găsim soluții viabile pentru a aduce cât mai mulți turiști străini în această zonă. Avem potențial turistic și resurse pentru ca Iașul să apară pe lista orașelor ce merită să fie vizitate. Dorim să ne implicăm activ în promovarea turistică a orașului Iași, printr-o paletă complexă de acțiuni (fam/info trip-uri, acțiuni de marketing online și în social media), menite să sporească notorietatea acestei destinații, fapt ce va conduce în mod natural și la un trend crescător al traficului de pasageri pe aeroportul nostru”, a spus Cătălin Bulgariu, Director General al Aeroportului Internațional Iași.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.