Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local de miercuri, 30 mai, se va afla şi un proiect de hotărâre privind înfiinţarea Muzeului Municipal, aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi organigramei acestei instituţii muzeale.
Funcţionând în fosta clădire Burchi – Zmeu, reabilitată în urma unei finanţări europene de circa 19,5 milioane de lei, Muzeul Municipal a intrat deja în atenţia publicului ieşean. Unitatea muzeală a găzduit mai multe manifestări în parteneriat cu instituţii de prestigiu, care au atras numeroşi vizitatori. Pe lângă inaugurarea pentru marele public ocazionată de Noaptea Muzeelor – ediţia 2016, pe parcursul anului 2017 au fost organizate șase expoziţii temporare şi cinci evenimente publice, iar de la începutul acestui an au mai avut loc alte șase expoziţii, precum şi două evenimente.
Aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a organigramei şi statului de funcţii ale Muzeului Municipal va oferi posibilitatea dezvoltării activitităţii acestei instituţii, în conformitate cu misiunea socio – culturală a oricărui unităţi muzeale. Astfel, organigrama şi responsabilităţile din regulamentul de organizare şi funcţionare au în vedere acoperirea atât a necesităţilor activităţii specific muzeale, cât şi a celor financiare, administrative şi tehnice. Conform proiectului de hotărâre, în cadrul Muzeului Municipal vor fi constituite un birou care va asigura activităţile muzeografice, de patrimoniu, de comunicare şi promovare. De asemenea, instituţia va beneficia de un departament financiar – contabil şi un birou tehnico – administrativ. În total, organigrama va cuprinde 19 posturi.