În ce stadii sunt proiectele de autostrăzi din România la sfârșitul anului 2020

0
271

In anul 2020 s-au deschis cinci segmente de autostrada in Romania cu o lungime totala de 60,6km, aducand reteaua de autostrazi din Romania la un total de 910,9km. Astfel, in luna septembrie s-au deschis segmentele Biharia – Bors (5,4km) si Iernut – Chetani (17,9km) pe A3. Celelalte trei segmente au fost deschise in luna decembrie: un traseu partial al centurii Bacau, parte din autostrada A7 (16,3km), un segment partial din lotul 1 al Autostrazii A10 Sebes – Turda (Sebes – Paraul Iovului, 14,8km) si sectiunea Rasnov – Cristian pe A3 (6,3km).

Prezentam mai jos harta autostrazilor si proiectelor de autostrazi din Romania la sfarsitul anului 2020 (click pentru varianta marita):

Lungimea segmentelor de autostrada deschise in 2020 reprezinta a patra cea mai mare valoare anuala din ultimii zece ani si cea mai mare valoare din ultimii sapte ani:

Stadiul deschiderii si ultimele noutati inregistrate in anul 2020 pentru fiecare din autostrazile Romaniei sunt prezentate in continuare.

AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)

Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii, cu o lungime totala de 50,8km si termen de deschidere in 2023. Pentru sectiunea nord a autostrazii exista contract semnat numai pentru lotul 4 (4,5km, termen de deschidere 2023), in timp ce pentru celelalte trei loturi contractele sunt in curs de semnare, procedura pentru unele din acestea fiind afectata de contestatii (lungime totala 45,1km, termen de deschidere estimat in 2024).

AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI – NADLAC)

Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti – Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km). Pe urmatorul tronson, Pitesti – Sibiu, exista contracte semnate si lucrari in derulare pe sectiunea 1 Sibiu – Boita (14,2km, termen deschidere 2023) si sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti (30,4km, termen deschidere 2025). Dupa ce in luna decembrie 2020 a fost lansata licitatia si pentru sectiunea 2 Boita – Cornetu, in prezent exista licitatii in derulare pentru cele trei sectiune care completeaza acest traseu (Boita – Cornetu – Tigveni – Curtea de Arges, lungime totala 79,5km; traseul ar putea fi extins cu sectiunea 6 Tigveni – Ramnicu Valcea, 23km).

Centura orasului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu – Orastie (82,2km) si Orastie – Deva (32,5km), deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj – Deva, este deschis integral cu exceptia a 13,2km pe lotul 2 (Cosevita – Margina) care ar putea fi realizati in cativa ani, dupa reluarea licitatiei (lungime sectiune deschisa pe Lugoj – Deva: 86,3km).

Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj – Timisoara (35,1km), Timisoara – Arad si Centura Arad (41,0km) si Arad – Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulatiei. Astfel, singura sectiune de autostrada care lipseste pe traseul Sibiu – Nadlac este reprezentata de cei 13,2km intre Cosevita si Margina (parte a lotului 2 din sectiunea Lugoj – Deva).

AUTOSTRADA SOARELUI A2 (BUCURESTI – CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).

AUTOSTRADA TRANSILVANIA A3 (BUCURESTI – BORS)

Primul tronson, Bucuresti – Ploiesti (65,2km), este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti – Brasov, a fost deschis circulatiei traseul Rasnov – Cristian (6,3km) in luna decembrie 2020; nu exista alte sectiuni deschise sau in lucru pe acest tronson.

Tronsonul Brasov – Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes – Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures – Gilau, situatia este urmatoarea: Targu Mures – Ungheni (4,5km) in lucru cu termen de deschidere in 2021; Ungheni – Ogra (10,1km) deschis; Ogra – Iernut (3,6km) deschis; Iernut – Chetani (17,9km) deschis in septembrie 2020; Chetani – Campia Turzii (15,7km) in lucru, termen deschidere in 2021; Campia Turzii – Gilau (51,7km) deschis.

Pe ultimul tronson al A3, Gilau – Bors, situatia este urmatoarea: Gilau – Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu – Mihaiesti (16,8km) in lucru, termen deschidere 2023; Mihaiesti – Zimbor (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Zimbor – Poarta Salajului (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Poarta Salajului – Zalau (15,14km) si Zalau – Nusfalau (25,84km) in curs de licitare, licitatii lansate in octombrie 2020; Nusfalau – Suplacu de Barcau (13,6km) in lucru, termen deschidere in 2022; Suplacu de Barcau – Chiribis (26,4km) in curs de licitare, licitatie lansata in decembrie 2020; Chiribis – Biharia (28,9km) in lucru, termen deschidere in 2022; Biharia – Bors (5,4km) deschis in septembrie 2020.

AUTOSTRADA A4 (CENTURA CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (21,8km).

AUTOSTRADA SUD A6 (LUGOJ – CALAFAT)

Pe Autostrada A6 singura portiune deschisa circulatiei este Balint – Centura Lugoj (10,5km); nu exista planuri de extindere a acesteia.

AUTOSTRADA MOLDOVEI A7 (PLOIESTI – PASCANI)

Pe traseul autostrazii A7 Ploiesti – Pascani a fost deschisa circulatiei in decembrie 2020 o sectiune din centura Bacau, realizata la profil de autostrada (16,3km). Restul traseului este in curs de planificare.

AUTOSTRADA A10 (SEBES – TURDA)

d Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud – Decea, 12,5km), 4 (Decea – Turda, 16,3km) si partial lotul 1 (Sebes – Paraul Iovului, 14,8km deschisi), acesta din urma fiind deschis in decembrie 2020. Diferenta pe lotul 1 (2,2km) si lotul 2 (Paraul Iovului – Aiud, 24,3km) sunt programate pentru deschidere in 2021.

AUTOSTRADA A11 (ARAD – ORADEA)

Pe Autostrada A11 a fost semnat contractul pentru legatura dintre Oradea si Autostrada A3 la Bors in August 2020 cu termen de deschidere in 2023. O sectiune de 3,5km intre Autostrada A1 si DN7 in zona Arad este deschisa circulatiei.

DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA – PITESTI)

Pe drumul expres Craiova – Pitesti, primul traseu de acest tip aflat in constructie in Romania, se desfasoara lucrari pe toate cele patru tronsoane: Craiova – Robanesti (17,7km) si Robanesti – Slatina (39,9km) cu termen de deschidere in 2021 si Slatina – Colonesti (31,8km) si Colonesti – Pitesti (31,8km) cu termen de deschidere in 2023 (pentru ultimele doua contractele au fost semnate recent, in Septembrie 2020, in timp ce pentru sectiunea Colonesti – Pitesti procedura de selectie ar putea fi reevaluata), potrivit stireadeiasi.ro.

ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE

Pentru viitoarea autostrada Targu Mures – Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe traseul Targu Mures – Targu Neamt. Pentru viitoarele autostrazi Sibiu – Fagaras, Brasov – Bacau si Timisoara – Moravita exista contracte in derulare pentru studiul de fezabilitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.