Începând de pe data de 9 noiembrie, angajații ieșeni trebuie să-și desfășoare programul de lucru în regim telemuncă sau muncă la domiciliu, potrivit bunadimineataiasi.ro.
Atât bugetarii, cât și angajații din mediul privat vor lucra în regim de telemuncă, acolo unde este posibil. Prin urmare, instituțiile publice și private care nu permit telemunca, trebuie să implementeze un program de lucru pe mai multe grupe. În felul acesta se va evita supraagomerarea din mijloacele de transport în comun.
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România după valoarea activelor și are 8.245 de angajaţi (cu contracte de muncă active). Dintre aceştia, în jur de 1.200 lucrează acum de acasă, ceea ce înseamnă circa 45% din angajaţii din centrală.
Banca Comercială Română, a doua cea mai mare bancă din România după active, avea 7.303 angajaţi la finalul lunii august a acestui an. Jumătate dintre angajaţii din sucursale şi agenţii şi 90% dintre cei din sediile centrale lucrează acum de acasă.
Telemunca sau lucru de la distanță este modalitatea prin care un angajat își poate îndeplini atribuțiile de serviciu de la distanță, în alt loc decât punctul de lucru organizat de angajator, prin intermediul laptopului, PC-ului, tabletei sau a smartphone-ului, cu ajutorul unei conexiuni la internet.
Contextul epidemiologic actual i-a obligat pe mulți angajatori să asigure posibilitatea de a lucra de acasă, o modalitate care pentru prima dată nu a mai fost un beneficiu care era rezervat doar unora, ci un instrument necesar de oferit acolo unde situația o permite.