Iașul, al patrulea oraș ca mărime în România, rămâne în continuare un oraș blocat autoturismelor. Mai multe artere ale municipiului sunt înțesate de mașini, iar fluxul de automobile care staționează la semafoare se întinde pe sute de metri. Ambuteajele se formează mai ales în orele de vârf, când ieșenii se grăbesc la serviciu sau se căznesc să-și ducă odraslele la școală sau la grădiniță.
Cauzele sunt diferite. Unii consideră că motivul ar fi numărul mare de mașini și pietoni, care se grăbesc deopotrivă, alții sunt de părerea că drumurile sunt într-o stare deplorabilă, fiindcă în mai multe zone ale orașului se desfășoară lucrări de reparații pe traseele termice, iar mijloacele de transport circulă pe benzi unice.
O astfel de situație este în zona Podu Roș, pe bulevardul Țuțota. Una dintre benzi este blocată definitiv de lucrările Veolia, aici fiind depozitate betoane, țevi sau sunt săpate șanțuri tocmai când s-a stricat vremea. Lucrările nu par să se finalizeze curând. Iașul se confruntă tot mai mult, în ultimii ani, cu lipsa unui sistem de management eficient al traficului, adecvat noilor nevoi de mobilitate ale unei metropole moderne.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași, Sebastian Buraga, consideră că numărul mic al agenților Poliției Rutiere sau ai Poliției Locale și șoferii nerăbdători creează traficul infernal din oraș. Agenții sunt direcționați pe străzile cele mai aglomerate din oraș.
Zilnic sunt întocmite sute de procese-verbale șoferilor care și-au parcat mașina neregulamentar. Cu toate acestea, problema parcărilor rămâne nerezolvată în Iași. Ba mai mult, zeci de rable rămân să staționeze de-a lungul stăzilor ani în șir, îngreunând circulația.
Cozile astronomice de mașini, care se mișcă cu viteza melcului claxonând și făcând un zgomot infernal de motoare, se fac mai ales în Podu Roș, Tătărași, Păcurari, Nicolina, Mircea cel Bătrân, Tudor Vadimirescu ș.a. zone aglomerate ale municipiului.
Astfel, Iașul este deocamdată capitala regională cu cel mai mare trafic, iar autoritățile se gândesc la noi soluții de fluidizare a traficului. O soluție de optimizare ar fi semafoarele inteligente, care de multe ori nu funcționează „inteligent”.
Probleme acute: sistemul de parcări din oraș, organizarea transportului public, proiectarea și reabilitarea căilor de acces, redirecționarea accesului în anumite zone centrale, existența pistelor de bicicliști etc. Toate aceste deficiențe din trafic sunt agravate de o serie de măsuri neinspirate luate adesea de autorități. Șoferii rămân în continuare victimele acestui sistem, iar să circuli cu mașina prin Iași este, mai degrabă, echivalent cu a parcurge o cursă cu obstacole.
o solutie eficienta ar fi resincronizarea semafoarelor astfel incat la o viteza constanta de 50km/h sa prinzi toate semafoarele verzi pana la iesirea din oras sau pana in centru, dar la noi daca prinzi rosu rodu vechi dupa ce face verde urmatorul semafor tot rosu il prinzi ca pana ajungi acolo seschimba culoarea si tot asa pana in centru, iar politia nu face nimic,… o alta solutie ar fi sens unic de coborare pe strada palat de la moldova pana in podu ros si sens unic de urcat pe sf lazar