Pandemia de Coronavirus a adus sistemului educațional din România o nouă provocare prin nevoia de a integra în mod accelerat tehnologia în procesul de predare și desfășurarea cursurilor online.
În prezent mii de copiii din toată țara sunt încurajați să utilizeze internetul pentru a studia, iar cu toate acestea, educația cu privire la securitatea digitală pare că este complet ignorată de sistemul educațional.
Conform unui sondaj efectuat de Adfaber în rândul copiilor și adolescenților din România, cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, 83% dintre elevi spun că în cadrul orelor de la școală nu au acumulat noțiunile necesare pentru a folosi internetul într-un mod sigur și nu au fost informați cu privire la pericolele din mediul online.
Studiul a fost realizat cu prilejul Lunii Securității Cibernetice. La nivel european, luna octombrie este dedicată conștientizării pericolelor din mediul online în rândul populației și încurajării de a utiliza mediul digital într-un mod corect și informat.
Vârsta la care copiii încep să utilizeze internetul este tot mai mică, iar lipsa educației cu privire la utilizarea corectă a mediului online îi face ținte sigure ale atacatorilor.
Nu de puține ori auzim de cazuri de cyberbullying, de hărțuire sexuală, de phishing sau alte forme de fraudă sau hărțuire online, ale căror victime sunt, de cele mai multe ori, copiii și adolescenții.
Educația digitală poate preveni multe dintre aceste situații. Elevii au nevoie să cunoască ce pericole pot întâlni în mediul online, cum le pot recunoaște, cum pot acționa și cel mai important, să știe că în astfel de situații pot cere oricând ajutorul unui adult.
În fiecare an, pe întreaga durată a lunii octombrie au loc în Europa evenimente, traininguri, webinarii și discuții pe tema securității online și a ‘‘igienei’’ digitale.
În cadrul programului educațional Eroii Internetului, lansat cu sprijinul Google, Adfaber oferă pentru prima dată, tuturor profesorilor din România, oportunitatea de a accesa gratuit resurse și informații actuale și complete pe tema securității digitale.
Profesorii sunt încurajați să utilizeze resursele în cadrul orelor, să poarte discuții informate cu elevii pe tema securității digitale și să organizeze activități prin care elevilor le sunt prezentate pericolele din mediul online, cum pot fi ele identificare și mai apoi prevenite. Sursă:stireadeiasi.ro