Aproximativ 400 de taximetriști ieșeni au participat astăzi la un protest de amploare pe strada Anastasie Panu din municipiul Iași.
Protestul a fost organizat de către Camera Națională a Taximetriștilor din România, Filiala Iași, reprezentată de către președintele Manolache Mircea.
Taximetriștii s-au plâns că sunt vânați de către Poliție, și primesc zilnic amenzi, pentru greșelile din trafic, și asta pentru că sunt vizibili de la distanță, având mașinile inscripționate, lucru care nu se poate spune și despre UBER, CLEVER, TAXIFY, șamd.
„Eu sunt convins că instituțiile statului cunosc cu exactitate numărul celor care fac evaziune fiscală. Din surse neoficiale sunt în jur de 3000. Noi, taximetriștii, primim în fiecare zi câte 60, 70, amenzi pe zi, la nivelul municipiului Iași, la cei 1693 de taximetriști, vom constata că pe zi sunt sancționați 100 de taximetriști zilnic. Noi suntem vânați. Taximetriștii se văd de la distanță, pentru că mașinile sunt inscripționate. În schimb, cei de la Uber nu au nicio treabă, mai nou stau în stațiile de taxi”, a declarat Mircea Manolache, președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România, Filiala Iași.
El le-a cerut oamenilor legii egalitate în drepturi, susținând că firmele de ridesharing nu plătesc taxe și impozite, nu au casă de marcat și continuă să facă evaziune fiscală. „La momentul de față, cele 3000 de mașini care circulă pe străzile Iașului, nu fac altceva decât poluare. Cetățenii Iașului plătesc taxe și impozite, noi plătim taxe și impozite, așa că și ei trebuie să plătească taxe și impozite. Atât timp cât ei nu au o casă de marcat fiscală, asta înseamnă că, în continuare, fac evaziune fiscală.”
Până la acest moment, taximetriștii au transmis adrese către toate instituțiile statului abilitate să ia măsuri în acest caz, dar nu au primit feedback-ul dorit. Ei au susținut că nu le face nicio plăcere să iasă în stradă, să protesteze, dar că nu au de ales.
„Noi am făcut zeci de adrese către instituțiile statului. Nu ne face plăcere să stăm astăzi aici, să încurcăm traficul, iar ieșenii să se supere pe noi, pentru că suntem aici să ne cerem niște drepturi. Drepturile trebuiau în clar respectate de legiuitor”, a mai declarat Mircea Manolache.
Comparația dintre firmele de taxi și cele de ridesharing este injustă, spun taximetriștii, pornind de la faptul că funcționează diferit și până la capitalul social.
„Uberul, de exemplu, are capital social 19 miliarde de euro. Nu putem, sub nicio, formă, să le ținem piept. Singurul atu al nostru este această ordonanță, 49 care a intrat în vigoare cu data de 1.02.2020 și ea trebuie aplicată. Noi nu avem o problemă cu concurența, dar atât timp cât fac transport alternativ, nu au dreptul să stea în stația de taxi, nu au dreptul să racoleze clienți și să funcționeze fără aparat fiscal, atestat, mașină omologată, RAR la șase luni, contract de muncă și multe altele pe care noi le avem la bordul mașinii.
Noi nu avem posibilitatea să punem tarif de noapte, de weekend, de exterior, șamd. Orice tarif pe care îl pune noi este la vedere afișat. Nu avem niciun fel de variante decât să stăm în stradă și să ne cerem drepturile. Sunt convins că instituțiile statului îi tolerează în continuare pentru că de la nivel central nu se vrea”, a mai adăugat președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România, Filiala Iași.
„Este a 12 -a zi de când a intrat ordonanța în vigoare și nu se fac controale în ceea ce privește transportul alternativ de persoane. Pirateria este mai mare acum decât era în 1990. Ei nu au limită la autorizare așa cum au taxiurile. Sunt în creștere în mod fraudulos pentru că nu le pune nimeni frână”, a declarat Jan Alexuc de la Taxi Iași Online.