Doi absolvenţi de la UTI ar putea lucra în cadrul compartimentului de management al traficului din Iași

0
153

Restricţionarea circulaţiei în zona centrală a Iaşului, atragerea oamenilor cu idei în domeniul managementului traficului, problemele ridicate de maşinile care nu respectă normele ecologice au reprezentat câteva dintre subiectele abordate de către primarul Mihai Chirica într-o întâlnire avută luni, 10 iunie, cu studenţii Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” (UTI).

Discuţiile s-au purtat în cadrul unui parteneriat mai amplu pe care această instituţie de învăţământ superior, prin prorectorul prof. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi, îl derulează cu municipalitatea ieşeană.

Edilul local a făcut referire la necesitatea cooptării unor absolvenţi de la UTI în cadrul compartimentului de management al traficului din cadrul municipalităţii.

„Trebuie să specializăm acest aparat, iar scopul meu este ca unul sau doi dintre voi să lucraţi în cadrul departamentului de trafic al Primăriei. Ne-am propus ca în perioada urmatoare să resistematizăm semaforizarea stradală, doar dacă este o necesitate, sau dacă identificăm soluţii mai bune”, a declarat edilul, care a scos în evidenţă şi cauzele care duc la aglomerarea circulaţiei auto în municipiu: „Sunt două motive, din punctul meu de vedere, pentru haosul din trafic: pe de o parte, nu există un control al statului pentru dezvoltarea parcului auto sau reglementări de mediu, pe de altă parte, comoditatea: împărţim pe aceeaşi bandă stradală şi transportul în comun şi vehiculul propriu. Mobilitatea o faci doar pentru a deveni productiv”.

Problema numărului deosebit de mare de autovehicule, multe dintre acestea cu norme ecologice depăşite, a fost pusă pe tapet în discuţia cu studenţii.

„Am făcut inventarul vehiculelor din Iaşi. Avem un parc auto foarte mare, de peste 124.000 de mașini, din care 50% sunt maşini cu Euro 4. După ce legislaţia va deveni obligatorie, va trebui să scăpăm de aproximativ 60.000 de vehicule şi e o problemă pe viitor. Asta înseamnă lipsa de vigilenţă a Guvernului care a lăsat o legislaţie permisivă. Republica Moldova şi Ucraina au interzis, prin lege, importul de maşini sub Euro 4”, a arătat primarul Mihai Chirica.

Mihai Chirica a anunţat că există deja un plan de circulaţie pentru zona centrală, aplicarea acestuia ducând la reducerea traficului.

„Orice măsură de circulaţie este una sensibilă. Intenţia noastră este să obţinem şi avizul Poliţiei Rutiere pentru a închide zona centrală, circulaţia pe bulevardul Ştefan cel Mare să fie închisă până la blocul Casei Modei, strada Agatha Bârsescu să fie pietonală, iar strada Sfântul Sava doar în sens unic. Sunt reglementate aceste masuri, trebuie doar să le aplicăm. De asemenea, trebuie să ne gândim cum prioritizăm transportul public, în contextul în care vom primii mai multe loturi de autobuze electrice şi tramvaie noi”, a adăugat primarul Mihai Chirica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.