Decizie de ultimă ORĂ! Firmele de ride-sharing NU pot circula pe BANDA UNICĂ

0
299

Senatul României a respins un proiect de lege prin care autoturismele care efectuează transport alternativ, respectiv prin intermediul unor platforme precum Uber, Bolt, Clever Go să poată circula pe banda special amenajată pentru transportul public în comun, așa cum se întâmplă acum în cazul taximetrelor.

Conform legislației în vigoare, autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, această măsură aplicându-se strict taximetriștilor.

”Taxiurile pot circula în localități pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulația acestora”, prevede legislația în vigoare.

Potrivit proiectului de lege, banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun a fost concepută pentru a facilita deplasarea unor vehicule atunci când traficul este ridicat, permițând conducătorilor acestora să respecte un orar sau să realizeze deplasarea într-un interval de timp mai scăzut.

”Banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun a fost concepută și pentru a facilita deplasarea unor vehicule atunci când traficul este ridicat, permițând conducătorilor acestora să respecte un orar sau să realizeze deplasarea într-un interval de timp mai scăzut, eliberând astfel și benzile normale pentru ceilalți participanți la trafic”, se arată în proiect.

Consiliul Legislativ a avizat pozitiv proiectul, în timp ce Consiliul Economic și Social, în care sunt reprezentate și patronatele, a dat un aviz, consultativ, negativ proiectului, cu argumentul că ”transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto nu reprezintă un serviciu public de transport, iar autoturismele care efectuează transport alternativ nu pot beneficia de același acces la banda dedicată, în mod similar, autobuzelor sau taxiurilor.”

Votul final asupra proiectului va aparține însă Camerei Deputaților, căreia îi va fi transmis acum pentru dezbatere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.