Acum un secol cele mai rapide trenuri românești prindeau peste 75 km/h, rețeaua feroviară creștea cu o medie de aproape 100 km/an și se petrecea și unul dintre cele mai grave accidente din istorie, cu sute de morți. În epoca de aur a locomotivelor cu abur erau mult mai puține gări decât acum, iar cei care aveau timp și bani puteau călători cu trenul de la Paris până la Constantinopole în același vagon. Mai jos puteți citi despre cum erau trenurile acum un secol, despre tunelul de la intrarea în ”Orient” și despre cum era descris drumul cu trenul în cele mai citite ghiduri de călătorie ale vremii.
Uimitoarele trenuri europene de acum 120 de ani și cursele lor riscante
Pe la 1900 căile ferate se dezvoltaseră enorm în toată Europa și în unele orașe trenurile circulau de peste 50 de ani. Anglia era locul cel mai dezvoltat, locomotivele cu aburi atingând 100 km/h în deceniul opt al secolului XIX și 160 km/h în 1904. Sunt celebre cursele dintre două companii (Race to the North) între Londra și Scoția, pe două rute concurente.


