Dacă pentru anul acesta bugetul prevede pierderi 0, pentru anii următori sunt prognozate profituri consistente. Cum este posibil?
Iată ce a declarat directorul general al CFR Marfă pentru clubferoviar.ro: ”La capitolul venituri, avem prognozată o sumă suplimentară de aproximativ 350 milioane de lei, care va proveni în urma vânzării celor 9.800 de vagoane pe care a pus sechestru CFR SA. Odată ce vom ceda aceste vagoane, vom face și o altă economie, prin faptul că nu vom mai plăti non-TUI (tariful de utilizare a infrastructurii pentru vagoanele imobilizate, <la gard>, cum se spune în domeniul feroviar – n.red.) pentru ele”, a susținut Traian Preoteasa.
CFR Marfă are un parc total de aproximativ 35.000 de vagoane, dintre care doar 15.000 sunt în exploatare.
Anul acesta se anunță a fi unul bun pentru transportul de cereale, ceea ce va ajuta la evoluția activității. Toate planurile depind însă de momentul în care societatea va trebui să returneze ajutorul de stat primit în 2013 pentru privatizarea care nu s-a mai dus la bun sfârșit. ”Sper să mai întârzie trei-patru săptămâni (cererea de returnare a ajutorului de stat – n.red.), să apucăm să introducem societatea în concordat preventiv”, a mai declarat Traian Preoteasa.
Mai mult decât atât, în bugetul CFR Marfă pentru anul 2020 sunt cuprinse majorări salariale, dar și angajări. Câștigul mediu lunar pe salariat ar urma să se majoreze de la 4.644,23 lei în 2019 la 5.088,22 lei în acest an.