Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) intervine în scandalul dintre primarul Gabriela Firea și liderul liberal Cristian Bușoi și susține că va solicita să fie parte într-un eventual proces dintre cei doi.
„Vom fi intervenienți în procesul pe care doamna Primar General îl va intenta împotriva lui Cristian Bușoi. Suntem membri ai mai multor partide politice, avem inclusiv membri PNL în C.O.T.A.R., iar această luptă nu este una politică!”, declară Vasile Ștefănescu, președinte C.O.T.A.R.
„Îi amintim domnului Cristian Bușoi că noi nu avem nicio legătură politică cu PSD sau cu Primarul General Gabriela Firea, însă fostul președinte ANAF, Octavian Teodor Deaconu, are legătură cu PNL, el fiind cel care a permis intrarea UBER în România, iar fiica acestuia fiind la conducerea firmei UBER din România. Ale cui sunt interesele, domnule Cristian Bușoi?

Din moment ce în România nu se poate deschide un simplu chioșc fără respectarea prevederilor legale, tot în România este amendat orice amărât care își vinde zarzavaturile la colț de stradă, dar peste 8.000 de șoferi UBER pot face taximetrie nelicențiată doar în București, deși numărul de licențe de taxi e limitat la 10.260, nu înțelegem de ce această activitate ilegală nu este oprită de autorități, pentru că se știe foarte bine cine este în spatele acestor afaceri. Cum își permite UBER să spună că mii de șoferi pot obține venituri în plus? În baza căror legi și autorizări sunt obținute? Nu sunt respectate prevederile Codului Fiscal. Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicații – UBER, TAXI FY, BLA BLA CAR etc. – nu sunt licențiate și autorizate, iar șoferii nu au atestat. Nu fac ITP din 6 în 6 luni și nu respectă prevederile legale din domeniu. Mai mult: 25% din veniturile ilicite obținute rămân în Olanda și sunt purtătoate de taxe, impozite și TVA. De ce nu vor să se autorizeze în România?”, se arată într-un comunicat de presă emis de C.O.T.A.R.
Amintim că liderul PNL București a acuzat-o pe Gabriela Firea că este direct interesată de interzicerea UBER deoarece are interese în domeniu. „Nu există niciun motiv real al interzicerii Uber și Taxify. Nu au existat plângeri de la nivelul cetățenilor, nu au existat încălcări ale legii de către companiile respective, ba dimpotrivă, chiar companiile contribuie la bugetul local și la îmbunătățirea condițiilor de transport din Capitală. Singurul motiv real al deciziei primarului este un lobby puternic, mulți bani și beneficii câștigate de un grup de interese apropiat primarului general. Fără îndoială că și Uber și Taxify produc concurență și nemulțumire, dar de aici și până la interzicerea a două companii private este cale lungă, iar decizia Primăriei întoarce Bucureștiul în timp”, a declarat Bușoi.