Liliana Romaniuc este noul consilier al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu

0
213

Potrivit surselor Edupedu.ro, la Ministerul Educației este în discuții înființarea unui nou departament, care să se ocupe de “implementarea proiectului România educată”.

„Nu știu dacă s-a luat încă această decizie, dar probabil că voi fi implicată, având în vedere că am lucrat în cadrul proiectului România educată”, a declarat Liliana Romaniuc pentru Edupedu.ro. Amintim că președintele Klaus Iohannis, inițiatorul proiectului România educată, va avea astăzi, 11 februarie, la ora 14:00, o ședință cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Potrivit radiohit.ro Liliana Romaniuc este de la finalul lunii ianuarie consilier al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu. Contactată de Edupedu.ro, Romaniuc – care din mai 2020 a fost consilier în cabinetul viceprim-ministrului Raluca Turcan (în guvernul PNL condus de Orban), în perioada 2009-2012 a fost inspector școlar general în județul Iași, iar în 2012 a urmat Academia Națională „Mihai Viteazul”, cursuri de formare profesională continuă „Oscint pentru Management Educaţional Preuniversitar” – a declarat că „mă interesează foarte mult domeniul alfabetizării funcționale și elementele de transformare a sistemului de educație și de îmbunătățire”.

Rep: Pe ce domeniu îl veți consilia pe ministrul Educației?

Liliana Romaniuc: Eu de-abia am venit în poziția aceasta, știți care este experiența mea. Mă interesează foarte mult domeniul alfabetizării funcționale și elementele de transformare și de îmbunătățire a sistemului de educație.

Rep: Veți conduce noul Departament al implementării proiectului România educată?

Liliana Romaniuc: Nu știu dacă s-a luat încă această decizie, dar probabil că voi fi implicată, având în vedere că am lucrat în cadrul proiectului România educată.

Rep: Pentru că aveți această funcție din care puteți modifica elemente din sistemul de educație, este momentul să clarificăm niște lucruri din biografia dvs. Ați luat nota 3,25 la Titularizare?

Liliana Romaniuc: Eu nu am dat examen de titularizare, am avut repartiție guvernamentală.

Rep: De ce ați avut repartiție guvernamentală?

Liliana Romaniuc: Am avut repartiție guvernamentală pentru că am intrat înainte de 89 și am luat repartiție guvernamentală în Botoșani la Liceul Moldova se numea pe vremea aceea și am venit prin transfer la Iași.

Eu nu am dat examen de titularizare.

Rep: Dar ați luat nota aceasta la alt examen sau la definitivat?

Liliana Romaniuc: Notele mele la definitivat, gradul II și gradul I au fost peste 9.

Rep: Presa locală a relatat în 2012 că Biroul Electoral Judeţean a respins dosarele zeci de candidați la Consiliul Județean, printre care și dosarul dvs, pentru că nu ați depus la dosar și declarația pe propria răspundere conform căreia ați avut sau nu calitatea de lucrător sau colaborator al Securității (sursa). De ce nu ați depus la dosar și această declarație pe propria răspundere?

Liliana Romaniuc: Nu a fost niciodată respins dosarul meu. Acum aud prima dată lucrul acesta.

Rep: Ați depus la dosar acea declarație pe propria răspundere?

Liliana Romaniuc: Absolut, clar.

Rep: Ați colaborat cu securitatea?

Liliana Romaniuc: Niciodată. Bunicii mei au înfundat pușcăriile comuniste. Nu, niciodată.

Rep: Care sunt obiectivele dvs pentru această funcție de consilier? Care sunt urgențele care considerați că trebuie tratate acum?

Liliana Romaniuc: Eu aș dori să lucrez în domeniul acesta, să văd că se produc transformări în educație și în implementarea proiectului România educată. E vorba de partea de echitate, cariera didactică, profesionalizarea managementului. Eu cred, și aceasta este viziunea proiectului România educată, că e nevoie să avem directori de școli foarte bine pregătiți în domeniul managementului educațional. Forma sub care se va realiza lucrul acesta o vom vedea. Dar e clar că vom avea profesionalizarea managementului.

Mă interesează să avem un sistem de educație care să răspundă nevoilor tuturor copiilor, pentru că eu cred că fiecare copil e important și așa trebuie tratat la școală de fiecare profesor, indiferent de domeniul de rezidență, statut social, familie sau orice alt lucru.

Fiecare copil are dreptul la alfabetizare funcțională, deci ca atunci când termină învățământul obligatoriu să știe să citească și să înțeleagă și să știe să folosească informația în viața reală. Să înțeleagă contextele în care trăiește, să poată lua decizii fundamentate, cred că acesta e un element extrem de important pentru orice sistem de educație.

Rep: Ce părere aveți despre ipoteza fără precedent a amânării curriculumului de liceu, avansată de ministrul Educației?

Liliana Romaniuc: Eu cred că curriculumul este important, dar cred că factorul cel mai important îl reprezintă profesorul și calitatea predării. Și o spun nu eu, ci toate studiile în domeniul factorilor care influențează învățarea. John Hattie are un studiu pe 25 de ani și peste 300 de milioane de copii implicați, unde scoate în evidență că în toată lumea dintre toți factorii care influențează învățarea profesorul și calitatea predării sunt cei mai importanți. Desigur că curriculumul este important, dar dacă avem un curriculum foarte bun și nu este profesorul potrivit să-l facă accesibil copilului nu este de mare ajutor. În timp ce am putea avea un curriculum mai puțin bun, dar dacă este profesorul bun îl poate face accesibil acestora, potrivit Edupedu.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.