Fost ministru al educaţiei: Începutul anului şcolar va arăta destul de prost

0
180

Profesorul Mircea Miclea, fost ministrul al educaţiei, spune că începutul noului an şcolar ar fi arătat mult mai bine, dacă în perioada 15 mai – 15 iunie s-ar fi experimentat diverse variante de a face şcoală, de pe urma cărora să fi tras învăţămintele de rigoare.

Fostul ministru este de părere că pe durata verii ar fi trebuit organizate meditaţii şi cursuri de recuperare a materiei pierdute, iar începutul anului şcolar ar fi trebuit decalat cu două săptămâni, adică de la 1 septembrie, pentru a câştiga timp în lupta cu pandemia.

Începutul noului an şcolar va arăta destul de prost, din păcate, deoarece s-a ratat o perioadă extrem de bună în care se putea învăţa ce avem de făcut pentru 14 septembrie. După 15 mai, până la sfârşitul anului şcolar, 15 iunie, se putea încerca în diverse şcoli, mai ales că riscurile erau extrem de mici, diverse modalităţi de a începe şcoala. Nu s-au experimentat aceste lucruri, deci n-am învăţat nimic şi acum suntem în situaţia de a experimenta odată cu începutul anului şcolar. Din păcate, va trebui să învăţăm acum ceea ce am fi putut învăţa cu două luni în urmă.”, a declarat Mircea Miclea la Digi24.

În opinia sa, Ministerul Educaţiei ar fi trebuit să facă două lucruri. „Unu: pe parcursul verii să facă învăţământ remedial, aşa cum se face de pildă în Marea Britanie, unde s-au alocat 1,5 miliarde de lire sterline pentru a remedia deficitele de învăţare din anul anterior. Adică: faci meditaţii cu copiii în timpul verii, îi plăteşti pe profesori, pentru ca să recupereze materia pierdută în anul anterior. Doi: cred că trebuia începută şcoala la 1 septembrie, domnii profesori oricum sunt pontaţi la şcoală ca fiind activi de la 1 septembrie, deci nu era un cost în plus cu dânşii, însă în acelaşi timp aveai o rezervă de timp de care te puteai folosi pentru ca să predai cât de cât nişte materie, astfel încât, dacă în iarnă cumva apare un nou sezon dificil, măcar o parte din materie să fie predată. Nu s-a făcut nici lucrul acesta.”, a subliniat Mircea Miclea.

Autorităţile au avut la dispoziţie din februarie până acum o perioadă lungă de timp în care puteau să achiziţioneze tablete, în care puteau mai ales să experimenteze, să încerce diverse modalităţi de desfăşurare a şcolii. În Franţa, de îndată ce s-a ieşit din starea de necesitate, copiii au fost chemaţi la şcoală opţional: cine vrea să vină venea, cine nu – nu şi se desfăşurau orele. După care s-au făcut testări repetate şi s-a văzut că nu sunt riscuri mari şi s-a trecut în ultimele două săptămâni la învăţământ obligatoriu, părinţii erau amendaţi dacă nu-şi lăsau copiii la şcoală. Asta înseamnă să-ţi pese de educaţia tineretului şi asta înseamnă o autoritate responsabilă, nu să te deresponsabilizezi de ceea ce ar trebui să faci. Asta trebuia făcut şi la noi, să experimentăm în perioada aceea de sfârşit de an, mai ales că riscurile erau extrem de mici, în special în comunităţile rurale. Acum am fi ştiut exact ce trebuie să facem.” – a arătat fostul ministru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.