Un angajat al Tarom a fost testat marţi, 14 iulie, pozitiv pentru infectarea cu virusul SARS-COV-2, a anunţat compania de stat, care arată că potrivit declaraţiilor acestuia, infectarea s-a produs în urma unui sejur pe litoralul românesc, iar joi, 16 iulie, un al doilea angajat a fost, de asemenea, testat pozitiv, aflându-se în autoizolare la domiciliu.
”În cursul zilei de marţi, 14 iulie 2020, un angajat al companiei Tarom a fost testat pozitiv pentru infectarea cu virusul SARS-COV-2. Conform declaraţiilor acestuia, infectarea s-a produs în urma unui sejur pe litoralul românesc. În prezent, pacientul se află în autoizolare la domiciliu împreună cu familia, urmând un tratament medicamentos.”, informează compania.
Urmare a anchetei epidemiologice s-a stabilit ca în ultimele 14 zile, anterior diagnosticării cu virusul SARS-COV-2, angajatul a petrecut la serviciu doar prima jumătate a zilei de joi 9 iulie 2020, după care s-a învoit, fiind posibilităţi extrem de reduse ca acesta să fi intrat în contact cu alţi colegi din cadrul departamentului unde îşi desfăşoară activitatea.
”Totodată, compania Tarom informează că şi în cursul zilei de joi, 16 iulie 2020, un al doilea angajat al companiei a adus la cunoştinţă că a fost testat pozitiv pentru infectarea cu SARS-COV-2. Testarea a fost realizată în data de 15 iulie 2020 pentru debut de infecţie respiratorie acută cu febră, astenie, mialgii, rinoree, cefalee şi tuse seacă. Imediat după comunicarea rezultatului, angajatul Tarom s-a autoizolat la domiciliu, împreună cu familia, urmând un tratament medicamentos”, mai arată compania.
Urmare a confirmării diagnosticului celor doi salariaţi, în cadrul companiei Tarom a fost declanşată o anchetă epidemiologică pentru identificarea şi înlăturarea pericolului de răspândire a virusului printre ceilalţi angajaţi ai companie, fiind luate toate măsurile dispuse de autorităţi.
”Menţionăm că cei doi angajaţi nu au interacţionat, în îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor de serviciu ce le revin, cu echipajele sau personalul auxiliar al aeronavelor. Încă de la apariţia primelor cazuri de infectare cu virusul SARS-COV-2, compania Tarom a pus în aplicare un Plan de Măsuri stricte pentru prevenirea contaminării, angajaţilor, a echipajelor de zbor şi a pasagerilor. Astfel, conform procedurii, aeronavele companiei care transportă pasageri şi mărfuri sunt supuse măsurilor antiepidemice. După efectuarea fiecărei curse, cabina de pasageri, cabina piloţilor, toaletele, bucătăria, cala de bagaje, scările şi toate celelalte suprafeţe ale aeronavei cu care pasagerii sau personalul intră în contact sunt curăţate şi dezinfectate, iar la finalul fiecărei zile de zbor aeronavele sunt dezinfectate suplimentar prin nebulizare”, informează compania.
Mai mult, pe timpul desfăşurării misiunilor, angajaţii poartă mască, vizieră, mănuşi si halat de protecţie, spun reprezentanţii Tarom. ”Compania Tarom înţelege pe deplin responsabilitatea pe care o poartă faţă de pasagerii săi, dar şi faţă de echipajele noastre de zbor. Prin urmare, toate aeronavele Tarom respectă întocmai recomandările autorităţilor şi sunt dezinfectate periodic.”, arată compania.