Printr-o postare pe Facebook, un ieșean face haz de necaz și povestește la câte uși a fost nevoie să bată pentru a obține un aviz.
Postarea aici
„Din ciclul „administrația publică ieșeană, mereu surprinzătoare”. Se dă un cetățean care vrea să-și tragă apă-canal.
Etapa 1: Se merge la ApaVital. Aia cer bani pt aviz, memoriu tehnic etc. Se dau, își fac treaba, săru’ mâna etc. „Mergeti la primarie pt certificatul de urbanism. Veniti iar la noi, facem proiectul, mergeți cu el la primărie pt autorizație, va întoarceți si ne apucam”. De ce nu pot cele două instituții sa-si plimbe hârtiile intre ele, mister.
Etapa 2: Se depune memoriul tehnic la registratura Primăriei pt certificatul de urbanism. „A, da’ nu e bun. Mai trebuie actul de proprietate si carte funciară valabila”. Nu scrie nicăieri asta, pe extrasul de carte oricum apare numele proprietarului, iar din documentația depusă rezulta de N ori cine e proprietarul, ca doar nici aia de la ApaVital nu-s tâmpiți, dar ce mai contează? Noroc ca ANCPI a invatat sa lucreze online. Oricum, iar coadă la registratura cu pricina.
Etapa 2′: Se depune din nou memoriul. Termen 30 de zile, fie ca tragi 5 metri de țeavă, fie ca reconstruiești Palatul Culturii.
Etapa 2”: Telefon de la Urbanism. „Documentația nu trebuia sa ajunga la noi. S-a simplificat procedura, merge la Serviciul Străzi, se da un aviz si gata. Veniti sa va dam documentația, o depuneti din nou la registratura, da’ cu destinația serviciul respectiv”. SFW?! N-ar fi trebuit ca tipa de la registratura sa stie asta? Ca doar am completat cererea către urbanism la indicația ei. De ce sa vin eu, sa iau hârtiile ca sa le depun din nou? Bun, două instituții nu pot plimba hârtii intre ele. Nu inteleg de ce, dar nu mai contează. Dar nici două birouri ale aceleiași instituții? Mister. „S-a simplificat procedura”. Ura!
Etapa 2”’: Se merge la Urbanism, se iau hârtiile, se depun la aceeași tipa de la registratura. Poate se simte ca e nitel în offside. Vax! Acră ca o lămâie verde, ofuscata ca omul întreabă ce trebuie sa scrie in cererea către Biroul străzi. Nu de alta, dar nu există un formular pt asta, de parcă nu s-ar face racorduri si bransamente la ordinea zilei. Dar, de, Facebook-ul de pe telefon e mai important, nu?
Asteptam cu răbdare etapa 3. Chiar sunt curios cat durează procedura „simplificata”. Încă 30 de zile?
P.S. Locuiesc si lucrez la 15/5 minute de mers în mâini de primărie. Mi-e groază sa ma gandesc ce-ar fi fost sa stau la adresa vizată. Nu de alta, dar sunt hipertensiv”…, a scris ieșeanul.



