Deputatul Costel Alexe a avut o reacție acidă pe o rețea de socializare la adresa administrației publice locale. Totul a pornit de la o constatare în teren: drumul Podu Iloaie – Iași.
Infrastructura rutieră inexistentă, spune el, creeaza ambuteiaje la ore de vârf.
În ultimii 3 ani am făcut o serie de demersuri punctuale pentru a debloca lucrările de infrastructură rutieră din județul Iași și pentru a identifica totodată soluții optime și actualizate pentru evitarea ambuteiajelor, reducerea poluării și mai ales reducerea accidentelor rutiere!
De fiecare dată administrația PSD, fie că vorbim despre decidenții din Ministerul Transporturilor, Guvern, direcții din subordine sau pe plan local au tergiversat sau au desconsiderat importanța problemelor semnalate!
Orașul Podu Iloaie este efectiv paralizat de traficul rutier, iar populație sufocată de poluarea tot mai ridicată!
⛔️40 de minute pentru tranzitarea unei porțiuni de 5 km!!!
Este un fenoment care se repetă aproape zilnic, dimineața pe sensul Tg.Frumos-Iași, iar de la ora 15:30 pe sensul Iași-Tg.Frumos!
⚠️În primul rând este nevoie urgentă de o variantă ocolitoare a orașului Podu Iloaiei, căci majoritatea autovehiculelor care îngreunează traficul sunt în tranzit.
⚠️Secțiunea de drum din interiorul orașului se încovoiază sub greutatea camioanelor și autovehiculelor de mare tonaj, acostamentul sau banda de la trotuar fiind denivelată pe porțiuni mari!
⚠️Traficul se gâtuie brusc, E583 transformându-se după Budăi din 2 benzi pe sens (în realitate 1 bandă+acostament), la o singură bandă pe secțiunea Centru-Calea Ferată.
Iașul este un veritabil pol regional, un magnet economic, administrativ, cultural, turistic și medical, mii de autovehicule din Neamț, Suceava, Bacău și Botoșani întră zilnic în Iași pe E583, sufocând în drumul lor orașele intermediare: Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Pașcani!
Un județ în continuă dezvoltare, care aleargă spre borna de 1 milion de locuitori, nu poate rămâne încremenit în timp din punct de vedere al infrastructurii rutiere!
Dincolo de traficul uzual, cel de tranzit regional, Iașul preia foarte mult din traficul transfrontalier, din și spre Republica Moldova și Ucraina și iată suficiente argumente raționale, decente și de bun simț pentru a moderniza o rețea de drumuri incapabilă să facă față volumului traficului rutier, care zi de zi pune în pericol siguranța participanților la trafic și contribuie masiv la creșterea poluării în orașele și localitățile tranzitate!
9:02 – Intrare Budăi
9:29- Centru Podu Iloaiei
9:43 – Ieșire Podu Iloaiei (Lukoil)