Singurul Drum Național de pământ din țară este asfaltat în toiul iernii iar asfaltul este turnat direct în noroi. DN 24C din județul Botoșani va fi asfaltat în ianuarie iar stratul de bitum va fi pus fără fundație, direct pe vechea structură a drumului. „Isprava” drumarilor costă 109 milioane lei și este redată într-un comunicat al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.

„Echipele DRDP Iaşi au demarat luni, 11 decembrie, lucrările de modernizare a drumului naţional DN 24C, pe raza judeţului Botoşani, care leagă localităţile Manoleasa şi Rădăuţi Prut. Lucrările au început la puţin timp după ce Ministerul Transporturilor a emis autorizaţia de construcţie pentru obiectivul „Proiectare plus execuţie DN 24 C – Etanşeizare prin îmbrăcăminte bituminoasă uşoară”. Acestea sunt coordonate de şeful SDN Botoşani, Viorel
Zacreţchi şi au demarat în prezenţa prefectului de Botoşani, Dan Şlincu. „După modernizarea drumurilor naţionale care fac legătura dintre Botoşani cu Dorohoiul şi Săveniul, urmează şi lucrările la acest drum, cunoscut drept singurul drum de pământ din ţară, şi apoi legătura cu Flămânzi şi Ştefăneşti”, a declarat prefectul Dan Şlincu.

Potrivit responsabililor de proiect, într-o primă fază, lucrările vizează reprofilarea căii rutiere și compactarea acesteia, iar dacă vremea o va permite, în cel mai scurt timp se poate trece la asfaltare. „Dacă în ianuarie va fi cald, nimic nu ne împiedică să asfaltăm. Singura condiție este să fie 10 grade cu plus la nivelul solului”, a completat Viorel Zacrețchi, șeful SDN Botoșani.
Proiectul de modernizare a legăturii Manoleasa-Rădăuți Prut are o valoare totală de 109 milioane de lei și vizează reprofilarea drumului pietruit pe o lungime de 36 km, urmată de compactare și asfaltare în două straturi. Este un obiectiv de investiții important pentru zona de nord a Moldovei, care asigură legătura dintre Vama Rădăuți Prut și celelalte vămi din Moldova. Modernizarea are drept scop asigurarea unui trafic în siguranță și evitarea disconfortului creat de apariția gropilor în stratul de piatră și de scurgerea apei de pe platforma drumului”, se arată în comunicatul DRDP Iași.


