Proiecte importante de modificare a circulației în zona Palatului Culturii: „inel” pe străzile Anastasie Panu – Palat – Sf. Lazăr

0
33
Primăria Municipiului Iași pregătește un proiect important care va modifica circulația autoturismelor și a mijloacelor de transport în comun în zona Palatului Culturii, pe străzile Anastasie Panu, Palat și Sf. Lazăr. Practic, va fi creat un „inel” cu circulație cu sens unic de coborâre pe strada Palat spre Podu Roș și cu sens unic de urcare dinspre Podu Roș pe strada Lazăr până la intersecția cu strada Anastasie Panu.
Prin proiectele intitulate „Extindere cale de rulare tramvai Podu Roș – Anastasie Panu” și „Reabilitare linii de tramvai Podu Roș – Anastasie Panu”, traseul căii de rulare a tramvaielor pe sensul de coborâre spre Podu Roș se va păstra pe strada Palat, iar cel de urcare se va muta pe strada Sf. Lazăr, cu mutarea liniilor de tramvai la bordură.
Traseul de pe strada Sf. Lazăr presupune crearea unei benzi dedicate pentru tramvaie și autobuze, pe partea dreaptă la bordură, până la pasajul pietonal Sf. Vineri, cu sens de urcare spre strada Anastasie Panu și racordarea liniei de tramvai atât spre strada Elena Doamna, cât și cu strada Anastasie Panu spre strada Palat.
Pe sensul dinspre strada Anastasie Panu spre Podu Roș proiectul vizează reabilitarea liniei de tramvai existente pe strada Palat și prin transformarea străzii Anastasie Panu (de la intersecția cu strada Sf. Lazăr) și străzii Palat în stradă cu sens unic de coborâre spre Podu Roș, care va include bandă dedicată de coborâre pentru autobuze și tramvaie.
Atât pe străzile Anastasie Panu și Palat, cât și pe strada Sf. Lazăr calea simplă de rulare a tramvaielor va fi înglobată în trama stradală și va fi separată de traficul autovehiculelor prin montarea de stâlpișori de cauciuc, ca pe banda unică dintre Podu Roș și CUG.
Odată cu modernizarea infrastructurii va fi înlocuită și rețeaua de fir contact, care se află într-o situație critică.
Totodată, proiectul include desființarea căii de rulare de pe strada Piața Palat și amenajarea acesteia ca pietonal.
Pe străzile Anastasie Panu și Palat se vor executa lucrări pe o lungime totală de 1.450 de metri de cale simplă de rulare și pe o suprafață totală de 35.000 de metri pătrați.
Pe strada Palat vor fi făcute lucrări pe o lungime totală de 1.150 de metri de cale simplă de rulare și pe o suprafață totală de circa 28.000 de metri pătrați.
Cele două proiecte corelate vor avea următoarele beneficii: reducerea zgomotelor și vibrațiilor, un control mai bun al frecvenței de circulație a tramvaielor, viteză sporită de deplasare, condiții sporite de siguranță a circulației tramvaielor.
Lucrări și pe bulevardul Carol I
Un alt proiect al Primăriei Municipiului Iași vizează reabilitarea infrastructurii si suprastructurii căii de rulare a tramvaielor pe tronsonul cuprins între Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” și stația Triumf (inclusiv rondul).
Lucrările vor fi făcute pe o lungime totală de 1.670 de metri, din care 1.550 de metri de cale dublă de rulare și 120 de metri de cale simplă de rulare în rond Triumf.
Intervențiile vor include infrastructura, suprastructura, înlocuirea stâlpilor de susținere fir contact, rețeaua de fir contact și modernizarea elementelor de siguranță a circulației tramvaielor (semnalistica verticală și orizontală, modernizarea trecerilor de pietoni, crearea de facilități pentru persoanele cu dizabilități) și modernizarea stațiilor de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” și rond Triumf.
Investiții cu fonduri europene
Proiectele care vizează străzile Anastasie Panu, Palat și Sf. Lazăr au o valoare totală de 31.839.000 de euro.
Proiectul referitor la bulevardul Carol I are o valoare de 19.956.000 de euro.
Primăria intenționează să obțină finanțare pentru aceste proiecte prin intermediul Programului Regional Nord-Est 2021 – 2027 – Prioritatea 4 – O regiune cu o mobilitate urbană mai durabilă, urmând să le depună spre analiză până la sfârșitul acestei luni.
Alocarea totală pentru dezvoltare urbană pentru Municipiul Iași prin Programul Regional Nord-Est 2021 – 2027, care include încă șase linii de finanțare, este de 132.053.177 de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.