Afacerile companiei Antibiotice în semestrul I din 2023 au crescut cu peste 27%, în acord cu planul multianual de afaceri

0
145

Antibiotice SA (simbol ATB) a remis Bursei de Valori Bucureşti, în data de 14 august 2023, raportul administratorilor și opinia auditorului cu privire la situațiile financiare interimare la data de 30.06.2023.

Rezultatele, în acord cu planul de afaceri The Future Together elaborat pentru perioada 2023-2030, indică creșteri sănătoase și sustenabile determinate de noile strategii de maximizare a randamentelor și consolidare a afacerii pe plan intern și internațional.

Antibiotice în primul semestru al anului 2023:

  • creșterea echilibrată a cifrei de afaceri pe piața internă și internațională cu 27%;
  • creșterea cu 27,8% a cifrei de afaceri obținute pe piața internă, consolidând în structură profitabilitatea companiei;
  • majorarea cu 25,7% a cifrei de afaceri obținute la export;
    • consolidarea unui export cu 82% mai mare în SUA, ceea ce a determinat creșterea corespunzătoare a profitabilității afacerii
    • dublarea vânzărilor pe piața Vietnamului ca urmare a reluării consumului post-pandemic, cu impact pozitiv asupra profitabilității
    • câștigarea unei noi licitații în UK în valoare de 5,2 milioane euro, pentru produse injectabile cu profitabilitate crescută
  • realizarea unui profit net de 62 milioane lei, comparativ cu valoarea de 33,9 milioane lei înregistrată la 30.06.2022;
  • creșterea valorii acțiunilor din free – float la valoarea de 44,6 milioane euro, la 31.07 2023, de la valoarea de 36 milioane euro, înregistrată la 30.12.2022;
  • atragerea de fonduri nerambursabile în valoare de peste 85 milioane lei pentru o capacitate de producție a produselor sterile, soluții și topice;
  • obținerea unei cofinanțări în valoare de 4,1 milioane lei pentru dezvoltarea unei capacități de producție a energiei verzi;
  • investiții de 27,2 milioane lei în dezvoltarea portofoliului de produse, producția de energie verde, modernizarea laboratoarelor și logisticii.

Creștere cu 27% a cifrei de afaceri în primul semestru din 2023

Conform Raportului Administratorilor, în primele 6 luni ale anului 2023 compania Antibiotice a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri obținute din vânzările pe piața internă și piețele internaționale, în valoare de 67,2 milioane lei, ajungând la nivelul de 315,9 milioane lei, cu 27 % mai mare comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Pe piața internă, creșterea înregistrată este de 27,8% (de la valoarea de 153,4 milioane lei în semestrul I din 2022, la 196 milioane lei la 30 iunie 2023). Saltul afacerilor pe piețele internaționale este reprezentat de o creștere cu 25,7% (de la 95,3 milioane lei, în perioada similară din 2022, la 119,8 milioane lei la semestrul I din 2023).

Creșterea vânzărilor de medicamente și substanțe active din portofoliul Antibiotice are ca fundament strategia de repoziționare pentru produsele din portofoliu, optimizarea politicilor de marketing, precum și contextul pieței, marcat de creșterea incidenței afecțiunilor acute respiratorii, inclusiv cele suprainfectate bacterian.

La finalul semestrului I anul 2023, Antibiotice a realizat un profit net de 62 milioane comparativ cu valoarea obținută în perioada similară a anului precedent (33,9 milioane lei), ca efect coroborat al:

  • optimizării structurii de vânzare în piața internă a claselor antiinfecțioase de uz sistemic (creșterea în consum cu 29%) și preparate dermatologice (creștere cu 14%, determinată de prețul superior de valorificare);
  • renegocierii parteneriatelor cu distribuitorii, pe fiecare segment de piață – hospital, lanțuri naționale, minilanțuri și farmacii independente, în scopul îmbunătățirii cotei de piață și a profitabilității;
  • creșterii vânzărilor în piața internațională într-o structură ce a generat o profitabilitate superioară cu 76%;
  • reducerii cu 13% a cheltuielilor cu materii prime și a cheltuielilor cu energia electrică, gazele naturale prin optimizarea consumurilor, a prețurilor și tarifelor acestora.

Creștere cu 27,8% a cifrei de afaceri obținute pe piața internă

În primul semestru al anului 2023 a fost redefinit modul de lucru cu distribuitorii și lanțurile naționale din România, în strânsă corelație cu potențialul de vânzare al fiecărui produs raportat la segmentele de piață și potențialul de vânzare al fiecărui partener.

Mai multe informații găsiți aici: https://tinyurl.com/yc389h9z.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.