24 de elevi au participat la Programul catehetic ,,Rugăciunea – primul pas spre Dumnezeu” din cadrul Concursului ,,Rugăciunea în viața mea”

0
296

Despre rugăciune se vorbește mult și la fel de mult se scrie. Oferim rețete, sfaturi, creăm situații imaginare încercând să stabilim cadrul și modul cel mai corect de a ne ruga.

Cu toate acestea, despre rugăciune ar trebui să se spună mai puține și să fie practicată mai intens. Dar, pentru că nu e așa, preotul paroh Radu Cornel Mădălin de la Parohia Buhăieni/Drăgănești cu hramul ,,Pogorârea Sf. Duh” și,,Nașterea M.D.”, profesor învățământ primar Urmă Ilie și profesorul Anghel Ionel au organizat lecții deschise pentru elevi, alternativ la școala într-o sală de cursuri și la parohie în interiorul bisericii sau în casa socială ,,Arhim.Cleopa Ilie”.

În perioada 19.03.2022-10.04.2022, 24 de elevi cu vârsta cuprinsă între 9 și 15 ani au învățat să distingă mai ușor diferența dintre ritualul formalist și rugăciunea încărcată de sens duhovnicesc; să încurajeze la practicarea intensă a rugăciunii; să nu mai existe sentimentul de inferioritate a creștinului față de alte curente culturale religioase și să se înțeleagă împortanța participării la viața liturgică activă a Bisericii Ortodoxe.

Organizatorii acestui proiect au gândit o serie de activități care să-i atragă pe copii.

Colț de Rai – Amenajarea unui colț de rugăciune (pupitru, icoane, tămâie, candela, cărți de rugăciune) unde vom face împreună Rugăciunile de seară.

Cinematecă educațională – Vizionare de filme educative unde copiii vor viziona animații cu tematică religioasă despre rugăciune și videoclipuri cu mari duhovnici sau cu oameni de știință, care vorbesc despre rugăciune

Panoul de repere – Realizarea unui panou cu citate celebre despre rugăciune, din Biblie, de la Sfinții Părinți sau de la personalități contemporane, culese și alese de copii.

Desene, picturi și lucru manual – Pentru cei mici, un mic concurs de colorant schița bisericii parohiei noastre având ca temă ,,Coborârea Sf. Duh peste credinciosi la Sf. Liturghie”.

Micul jurnalist – Realizarea unui interviu de către copii, alegând la întâmplare oameni, în care să afle ce cred și ce experimentează oamenii cu privire la rugăciune.

Rugați-vă neîncetat – Activitatea are în vedere un exercițiu de asceză, Acela de a uni rugăciunea inimii ,,Doamne Iisuse Hristoase miluiește-mă!” cu alte virtuți precum postul și tăcerea în orice activitate pe care o avem în viața de zi cu zi. În contextual activitățiii copiii vor găti mâncare de post în duhul de rugăciune athonit, cu rugăciunea în minte permanent și cu cât mai patina vorbă, iar la sfârșit luăm masa împreună

Liturghie Catehetică – Participarea la Sfânta Liturghie, cu încununarea activităților printr-o serbare cu poezii, rugăciuni și cântece religioase.

În prima cateheză,atenția a fost îndreptată spre o vizualizare generală asupra rugăciunii, urmând ca în catehezele următoare să aprofundeze anumite aspecte, care îi vor motiva și mai mult să se roage.

Cateheza a II-a

În cateheza anterioară, au vorbit despre rugăciunea la modul general. Au aflat ce este rugăciunea, de câte feluri este și în ce măsură contează calitatea sau cantitatea rugăciunii.

Cateheza a III-a

În cateheza anterioară au vorbit despre faptul că rugăciunea îl poate transforma pe om, îl poate îndumnezei. Astăzi au putut vedea ce a descoperit știința în ceea ce privește rugăciunea și care este puterea rugăciunii, dar mai ales dacă se merită sau nu să ne ocupăm timpul și cu rugăciunea, mai ales în contextual social de astăzi când este la modă să fii libertin, vicios, necredincios, lacom după a avea cât mai mult, iar valorile moral-creștine sunt considerate retrograde, depășite, rușinoase și semn al neadaptării la noile curente social-culturale de tip open mind.

Cateheza a IV-a

În catehezele anterioare, au aflat informații generale despre rugăciune, au reușit să identifice etapele rugăciunii și au vazut cum știința începe să confirme teologia și să susțină argumentat practicile prin care îl ghidează pe om spre bine, spre sănătate și spre Dumnezeu.

Cateheza a V-a

În catehezele anterioare au teoretizat rugăciunea atât de mult încât au simțit că nu mai aparțin acestei lumi, acestui context social. De aceea, au aruncat o privire în existența speciei noastre și au văzut în ce formă exista rugăciunea sau dacă exista în vechime, de la Adam la Hristos, de la Vechiul Testament la Noul Testament.

Cateheza a VI-a

În această cateheză s-au oprit asupra utilității rugăciunii în viața noastră și dacă este sau nu o soluție pentru viața omului contemporan.

„Cu ajutorul catehezelor anterioare, dar și prin activitățile desfășurate, am înțeles și conștientizat rolul și impactul rugăciunii noastre. Cred eu, că am reușit să deprindem și primii pași ai rugăciunii făcute corect, conștient și respectând metoda celor trei feluri de rugăciune: de laudă, de mulțumire și de cerere, fiecare dintre noi am simțit altfel rugăciunea și am încercat cu toții sentimente mai profunde, care se datorează înțelegerii și trezirii sufletului. Pentru ca am înțeles cum se face rugăciunea și ce efecte unice și benefice are asupra noastră, am decis de comun acord că este indispensabilă pentru noi și pentru cei din jur și ne-am hotărât să ne rugăm fiecare mai mult și mai autentic.

Iar de acum înainte vom avea curajul să le vorbim tuturor despre rugăciune și Biserică fără să ne fie rușine că ar fi ceva depășit, retrograd și învechit, ci demonstrându-le și altora că de de fapt Biserica și Învățăturile și practicile ei sunt atât de avansate, actuale și înalte, încât știința abia reușește să descopere și să confirme lucruri încă mărunte, dar totuși spectaculoase, pe care Biserica le deține deja în tezaurul ei de mult preț cu sigiliul Harului Sfântului Duh și ascunse sub Smerenia Crucii și a nevoințelor sfinților. Multe se vor mai descoperi și se vor mai confirma, dar știința nu va reuși niciodată să ajungă la înâlțimea înțelepciunii și înțelegerii dumnezeiești a Sfinților Trăitori, care se hrănesc intens din lumina înțelepciunii Sfântului Duh”, a declarat preotul paroh Radu Cornel Mădălin.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.