Tramvaiele ultramoderne din Iași care au costat două milioane de euro bucata sunt sensibile la frig și nu pot fi urnite din loc dacă este gheață pe rețeaua fir contact.
Autoritățile au constatat, odată cu răcirea vremii, că aceste tramvaie nu pot sparge gheața care se depune pe firele contact. Pantograful care face legătura între tramvai și firele de contact este mult mai sensibil decât la tramvaiele vechi, care nu au astfel de probleme. Astfel, dacă vatmanul nu îndepărtează manual gheața de pe fire, tramvaiele se blochează.
Problema a fost semnalată săptămâna aceasta când mai multe tramvaie au rămas blocate. Angajații companiei de transport public s-au urcat pe tramvaie pentru a curăța gheața cu lopata. Reprezentanții companiei au spus că nu s-au mai confruntat cu o astfel de problemă.
Angajații Companiei de Transport Public Iași au intervenit la fața locului și au curățat gheața de pe fir și de pe pantograf cu lopata.
„Am întâmpinat o problemă cu care nu ne-am mai confruntat până acum”
„Am întâmpinat o problemă cu care nu ne-am mai confruntat până acum. Este vorba despre tramvaiele PESA, care se pare că au o altfel de conexiune cu linia de fir contact. Pantograful acestora nu este la fel cu cel al tramvaielor pe care le avem acum și se pare că și conexiunea acestora este diferită. Dar e bine că am întâmpinat acum această problemă, pentru că vom ști pe viitor cum să o gestionăm dacă reapare.
Am luat deja legătura cu reprezentații firmei producătoare PESA, din Polonia, pentru a discuta despre această problemă, pe care am întâmpinat-o la Iași. Urmează să primim un răspuns din partea lor în cel mai scurt timp”, a precizat Andreea Luca-Barna, purtătorul de cuvânt al CTP Iași.
Tramvaiele cu probleme nu au fost retrase din circulație, dar autoritățile locale au cerut o soluție producătorului polonez care trebuie să propună o variantă tehnică rapidă.